Vi har just fått huelementen monterade och har hittat glipor och springor i isoleringen. Vi tycker att dom här springorna borde rättas till. Vi har påtalat detta för byggarna men dom anser att det inte är nödvändigt eftersom det kommer att korsreglas och tilläggsisoleras med 50 mm. Jag är inte helt övertygad om deras argument, är jag för petig?

Vi funderar nu på att fixa till det själva, men det betyder att vi måste ta hål på fuktspärren. Gör jag mera skada genom att först ta hål på fuktspärren, rätta till och lägga i mer isolering och sedan tejpa fast igen. Vad använder man isåfall för tejp?

Många frågor, men är tacksam för vägledning.
 
Lägg gärna in en bild, så man kan se hur det ser ut.
 
Om inte springorna är allt för stora skulle i.a.f. jag inte bry mig, om det skall korsreglas. Om du ändå bestämmer dig för att åtgärda så finns det speciell åldersbeständig tejp avsett för ångspärrar i bygghandeln.
 
Du ska INTE skära hål på ångspärren. Det finns idag ingen tejp som har ett åldersbeständigt klister.
Kräv istället av husfabrikanten att det ska åtgärdas. Det ska inte vara springor i isoleringen även om det ska korsreglas.

Tartan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.