Det är i princip krav på egen mätare ifall du ska kunna använda ett Attefallshus som det är tänkt. Tyvärr.tommib skrev:
Och i det fallet blir ju en mätare i centralen för värme helt i sin ordning.
Men i detta fall verkar det ju vara en olovlig kabel dragen från huvudhuset.
Då inget ändå stämmer är det kanske lika bra att använda mätaren för att mäta totalförbrukning för AF.
Eller menar du att att är bättre att bryta mot ett regelverkb två kanske?
Som sagt, jag undrar uppriktigt, därför jag bad dig utveckla.
Och dessa är angivna separat i gruppförteckningen?R Rolle85 skrev:
Finns det någon undermätare i huvudhuset?
Ska ni hyra ut och fakturera förbrukad el eller schablon?
Du kan som sagt använda mätaren på två sätt men det bästa är kanske om du har denna till värmeförbrukningen och sen en utöver, i huvudhuset eller AF, som mäter totalförbrukning för AF, om nu detta saknas.
Jag blir lika förvånad varje gång, varför inte fråga elektrikern vad det är och påpeka att det inte fungerar?
Har han monterat nått som du varken vet vad det är eller hur det fungerar så ska han komma och ge dig en förklaring och skulle det vara nått fel på mätaren ska han byta ut den.
Har han monterat nått som du varken vet vad det är eller hur det fungerar så ska han komma och ge dig en förklaring och skulle det vara nått fel på mätaren ska han byta ut den.
Hen kanske har fritt idag?E elmont skrev:
Messar man mej så är risken rätt liten att man får svar, speciellt om det är någon som jag inte är så intresserad av att messa. Ringer man så ökar möjligheten att få svar till minst det dubbla. Jag har rätt dåliga erfarenheter av mess och jobb, det brukar ofta spåra ur dels på svårigheten att "förstå" varandra samt att messaren känner sig trygg och stark när kontakten inte blir så personlig.
Ps
Jag tror jag ska ändra mig lite om möjligheten med kontakt.
Gäller det jobbtelefonen så svarar jag alltid om jag på nått vis kan.
Ps
Redigerat:
Är det inte lite påträngande att ringa hem till elektrikern en lördagskväll då det inte verkar yrakut?E elmont skrev:Messar man mej så är risken rätt liten att man får svar, speciellt om det är någon som jag inte är så intresserad av att messa. Ringer man så ökar möjligheten att få svar till minst det dubbla. Jag har rätt dåliga erfarenheter av mess och jobb, det brukar ofta spåra ur dels på svårigheten att "förstå" varandra samt att messaren känner sig trygg och stark när kontakten inte blir så personlig.
Ps
Annars är det ju jobbmobil-privat-hem-sambo som gäller om någon behövs få fatt i, skulle detta inte fungera får det bli hembesök.
Man har väl en jobbtelefon och en privattelefon eller som jag en telefon med två olika nr.
Och ingen är väl så korkad att man svarar på jobbtelefonen på sin fritid??
Ja det skulle kunna vara någon närig egen företagare då
Har man någon typ av jour så svarar man naturligtvis på jobbtelefonen, men inte då man ju inte ledig.
Har man någon typ av jour så svarar man naturligtvis på jobbtelefonen, men inte då man ju inte ledig.
Idag har telefonerna plats för dubbla SIM men det du får tänka på är att skulle du stoppa in ditt kort i företagstelefonen ska SKV ha sin del av kakan.E elmont skrev:Man har väl en jobbtelefon och en privattelefon eller som jag en telefon med två olika nr.
Det där är väl en mätare för strömtrafo 0-1A eller 0-5 (6)A var sitter strömtrafo? Är den rätt inkopplad?
L Leif i Skåne skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder