R
J JockeHX skrev:
Eftersom du tänker på Plejd dygnet runt med tanke på dina inlägg i den här tråden kanske vi kan ringa dig för att installera en HA-lösning om Plejd konkar? Du är ju den perfekta konsulten.
Fy f*n vad ni Plejd-fanboys skitar ner denna tråden. Och så har vissa dessutom mage att beskylla de som sakligt kritiserar Plejds svagheter för att göra just det.

Nej, jag är inte det minsta intresserade av att rädda Plejdinstallationer, även om du har fullständigt rätt i att det inte skulle vara några problem för mig att lösa det. Jag är ju awsome!

Så, vem ringer den helt okunnige (som vill att det bara "ska fungera") för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Fy f*n vad ni Plejd-fanboys skitar ner denna tråden. Och så har vissa dessutom mage att beskylla de som sakligt kritiserar Plejds svagheter för att göra just det.

Nej, jag är inte det minsta intresserade av att rädda Plejdinstallationer, även om du har fullständigt rätt i att det inte skulle vara några problem för mig att lösa det. Jag är ju awsome!

Så, vem ringer den helt okunnige (som vill att det bara "ska fungera") för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?
Måste kännas gött att svära. Den debatt-tekniken vinner säkert tråden som du så gärna vill göra!

Enkelt tecknad serie. Person vid dator säger "någon har fel på internet" istället för att gå och lägga sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J JockeHX skrev:
Stämmer inte. Det finns sätt att koppla upp Plejd mot Home Assistant utan att gå via Plejds moln överhuvudtaget. Skulle Plejd konka, som ni är så oerhört oroade över trots att ni inte har en Plejd-puck, så kan de fortfarande funka, konfigureras om och styras helt separat utan att vara beroende av Plejd.

Du kan även köpa andra puckar från andra tillverkare och köra via Home Assistant och därmed blanda dem med Plejd-puckar.
Om man redan kör HA eller motsvarande plattformar så finns det väl ingen anledning att köpa Plejd?

• Gilla
karlmb och 6 till
  • Laddar…
R
J JockeHX skrev:
Måste kännas gött att svära. Den debatt-tekniken vinner säkert tråden som du så gärna vill göra!
Tack för att du bevisar mitt påstående. Jag ställer en rak fråga, och du svarar med en meme. Det är så det varit hela tråden igenom när ni hamnar i ett läge där ni inte kan svara utan att erkänna att Plejd har svagheter.

Återigen: vem ringer den helt okunnige (som vill att det bara "ska fungera") för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?

Eller är det dags att erkänna att din "lösning" inte är någon lösning alls?

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
J JockeHX skrev:
Sonos-jämförelsen haltar eftersom Sonos inte gått i konkurs
Du har rätt, den haltar! Plejd behöver inte ens gå i konkurs för att det ska bli problem. De behöver bara tröttna på sina gamla prylar så blir det problem. Är jämförelsen bättre nu?

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Återigen verkar du sakna svar på det jag faktiskt frågade. Vem ringer jag för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?

Och där kom den där gamla trötta halmgubben igen. Inte heller du verkar ha något svar på min fråga.

Vem ringer jag för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?
Du påminner starkt om Don quijotes. Din eviga kamp mot väderkvarnarna är helt förgäves. 😊

Du har många ångestfyllda frågor som inte har någon verklighetsförankring…

R RoAd skrev:
Tack för att du bevisar mitt påstående. Jag ställer en rak fråga, och du svarar med en meme. Det är så det varit hela tråden igenom när ni hamnar i ett läge där ni inte kan svara utan att erkänna att Plejd har svagheter.

Återigen: vem ringer den helt okunnige (som vill att det bara "ska fungera") för att få hjälp med att installera och konfigurera den där HA-backuplösningen?

Jag svarade korrekt första gången du ställde frågan. Antingen läste du inte eller så blundade du bara. Lösningen är bara en backuplösning, skulle Plejd faktiskt konka, vilket återigen är bara hypotetiskt, så kommer lösningen presentera sig själv eftersom den faktiskt finns.

Men ingen kommer lägga ner tid på att få den att funka för de personer som inte kan teknik överhuvudtaget, innan behovet finns.

Jag personligen kommer inte behöva ringa någon, det är bara att dra ner koden från GitHub, köpa bluetooth-prylen och sätta igång.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:

Är du på riktigt?

Nissens Nissens skrev:
Din eviga kamp mot väderkvarnarna är helt förgäves. 😊
Inte alls. @RoAds och andras sakliga argument i denna tråd, och liknande trådar, har hjälpt mig att förstå att Plejd inte är något för mig.

Hujedamig vad illa det kunde gott om man inte haft tillgång till den typen av information för vid en första anblick verkar Plejd både kapabelt och riktigt tilltalande!

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har rätt, den haltar! Plejd behöver inte ens gå i konkurs för att det ska bli problem. De behöver bara tröttna på sina gamla prylar så blir det problem. Är jämförelsen bättre nu?
Intressant hypotes. Ring mig när Plejd tröttnar på sina gamla prylar.

R
Alfredo Alfredo skrev:
Eller att någon konkurrent köper upp bolaget och lägger ner nuvarande produkter till förmån för sina egna. Med nuvarande låga aktiekurs är det inte helt otänkbart.

J JockeHX skrev:
Jag svarade korrekt första gången du ställde frågan. Antingen läste du inte eller så blundade du bara. Lösningen är bara en backuplösning, skulle Plejd faktiskt konka, vilket återigen är bara hypotetiskt, så kommer lösningen presentera sig själv eftersom den faktiskt finns.
Nej, du svarade bara att man kommer kunna "köpa en färdig lösning out of the box". Min fråga är alltså vem man kommer att ringa för att få denna lösning, och det har jag inte fått något svar på.

Men då saknades det alltså ett "jag tror" i ditt inlägg?

Och jag tror att du har fel. Det kommer inte utvecklas någon "universallösning" för att rädda gamla Plejdsystem och ingen elektriker kommer åka ut och installera/konfigurera dessa. Och om de skulle göra det så kommer det antagligen bli så dyrt att det är lika bra att installera något nytt system istället.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
R
J JockeHX skrev:
Varför är det omöjligt i just Plejds fall när det skett i andra bolag tidigare?

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Jag har inte skrivit ett enda inlägg i någon plejdtråd...
Det kanske du tycker, ja. 😎

J JockeHX skrev:
Är det inte vad som hänt med Sonos eller har jag missförstått problemen där?

• Gilla
Patrik_Hed och 3 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Varför är det omöjligt i just Plejds fall när det skett i andra bolag tidigare?
Puckarna gör inte särskilt mycket förutom att tända, släcka och dimma, relä osv. Puckarna i sig behöver ingen uppdatering av någon avancerad mjukvara som Sonos prylar.

Så er foliehatt-teori om att puckarna skulle sluta supportas av appen är för att säga det milt, oerhört långsökt.

• Haha
  • Gilla
Peter Petterson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.