Nu ska vi äntligen börja med renoveringen hemma.
Vi ska göra sutterängvåningen till boyta.
Vi ska bla göra ett badrum. Har hört mig för och alla säger samma sak, ingen fuktspärr ska användas mot ytterväggar och golv då det måste andas, tidigare ägaren hade blivit informerad om detta när hon dränerade huset 2010 däremot har jag hört att man kladda på lite i duschhörnan men bara på väggar och 10cm på golv.

Nästa sak är att vi ska köra med platonmatta sedan frigolit och detta på betongplattan. Vi tänkte på nivelgolv men det drar iväg direkt i pengar då. Huset e som sagt dränerat 2010 och vi har inte upplevt fukt problem. Men ska försöka låna hem en fuktmätare.
Och sedan parkett på detta, vi är även intresserade utav att ha trägolv i badrummet och då är min fråga, vilket typ av golv ska man använda?
Har ni något tips på det jag ska göra så är jag tacksam!

Med vänlig hälsning, Rulle
 
Jag har lagt nåtad teak i vårat badrum. På samma vis som man lägger teak som däck på moderna båtar. Fördelen med teaken är att det tål fukten och det rör sig väldigt lite, plus så klart att det är väldigt snyggt :)
 
Bambu kan vara ett alternativ.
 
Hur gör man för få fall?
 
RulleBulle skrev:
Hur gör man för få fall?
Flytspacklar ;)

Sen får man tänka till så att man får brunnar och fall så att det funkar med limningen av golvtiljorna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.