Hjälper min faster att städa ut ur hennes uthus och där hittade vi en Pelarborrmaskin i fint skick som inte verkar vara använd många gånger.

Står Kamasa TOOLS på skylten

TYPE DPF14-12 -> K5469
Capacity -> 16mm
Motor -> 1/2 HP
Speed RPM -> 210-2500
Spindle -> MK2
Phase -> 1
Voltage -> 220
Cycle -> 50
Ampere -> 4

12 SPEED
HEAVY DUTY

Bifogar bild så man ser lite. Någon som vet någon om modellen eller tillverkarna? Tänkte ta och sälja den och funderar på vart man ska lägga priset?

Tacksam för hjälp.

/Johan

• DSCN4322.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kamasa er en kvalitetsprodusent. De er iallefall kjent for sine håndverktøy her i Norden iallefall.

Jag köpte en exakt likadan på blocket i höstas.
Är supernöjd med den och den har orkat med alla jobb hittills!

Tror jag fick den billigt, betalade 1300:-
Så lite mer än det bör du kunna få.

Var i landet håller du till? Det är inte utan att ett visst intresse väcks.

C
Ropa skrev:
Haha, säger detsamma och bor samma.. :(

Logiman skrev:
Kamasa er en kvalitetsprodusent. De er iallefall kjent for sine håndverktøy her i Norden iallefall.
Kamasa har ingen egen produktion. De köper av asiatiska fabriker som trycker Kamasa namn på prylarna.
Kvaliteten är ok för entusiastiska hemmamekare och folkrace, men that´s it. Det är inget som håller för yrkesmässig användning såsom ex. Gedore, Stahlville, Sandvik.
De är endast representerade i Norden, Ryssland och kanske en smula i England.

Mvh

Ropa skrev:
Den står i Timrå, någon mil norr om Sundsvall. Så hit från skåne är det nog lite för långt .

Ja det är ju gränsfall! Kanske lite väl långt för att köra och hämta och frakt lär väl kosta mer än maskinen så...

Om någon är intresserad av att köpa, så dra iväg ett mail till mig jhermansson@datapost.se så ska vi lösa saken.

Förresten man kanske inte får sälja saker i sina forumtrådar?

MejaCopah skrev:
Om någon är intresserad av att köpa, så dra iväg ett mail till mig jhermansson@datapost.se så ska vi lösa saken.

Förresten man kanske inte får sälja saker i sina forumtrådar?
Nej, vi har ett separat säljes-forum för det. Starta en tråd där, så kan du lägga en länk härifrån till den tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.