T TypRätt skrev:
Då får vi kolla med köpare två, hen är 100% felfri och betalar kontant igår. Ingen får närvara på besiktningen, men det gör inget för vi har ett handslag.
Köpare 3 då ❓

N Niq skrev:
Köpare 3 då ❓
Den handen var som en död fisk, går ju inte att sälja till honom. Inget sisu i den mannen, kommer ju bara att ringa o kräva att Jag ska åtgärda felen som Han hittar(på). Som vi säger i branschen när vi pratar med QA, "you find it, you fix it!". Blir färre buggar rapporterade så.

• Haha
Testarn
  • Laddar…
"Jag får gratis ved av en granne klart och hemkört. Finaste bokved.
Folk som betalar för ved är korkade och dumma. Ännu dummare om de betalar för att få det hemkört."

Jag får hemkört, men ingen ved.

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Vi har bott i huset i 17 år och läser nu att bergvärme är oekonomiskt. Både värme och el fungerar men tror ni det går att driva som dolt fel? Ska jag slå av värmen tycker ni, vi har visserligen inga fula element i rummen men.. jag läser om effekttariffer?

Hur ska vi tänka kring avsaknaden av element och rör längs väggarna?

Tittar jag dessutom ut så ser jag inte en demolerad trädgård, är det ytterligare ett tecken på att vi är lurade?

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hej!

Vi har bott i huset i 17 år och läser nu att bergvärme är oekonomiskt. Både värme och el fungerar men tror ni det går att driva som dolt fel? Ska jag slå av värmen tycker ni, vi har visserligen inga fula element i rummen men.. jag läser om effekttariffer?

Tittar jag dessutom ut så ser jag inte en demolerad trädgård, är det ytterligare ett tecken på att vi är lurade?
Solklart fall. Hela befolkningen är grundlurad i en stor konspiration. Först var det vattenkraft, sedan kärnkraft och nu vindkraft och solkraft. Och din värdelösa bergvärme. Vad fan ska vi med allt detta till när vi redan har el? Två hål i väggen säger jag bara. Och det spelar ingen roll hur du röstar. Inte ens SD fattar detta. Det går långt bak till Putin, Merkel, Reinfeldt, Palme ja kanske även Erlander.

Dessa effekttariffer kommer det göra det omöjligt att leva. Går ju inte ladda elbilen, som iofs ingen har råd att köpa eller kan använda då den inte drar hästsläp eller går att ladda i skärgården eller på kalfjället.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Hej!

Total lurad skulle jag påstå!
Att använda något energisnålt som bergvärme i detta land är allt annat än smart, direktverkande el är det bästa ur medborgerlig synpunkt för att få in så mycket skatter till staten som möjligt så att staten kan bjuda resterande EU våran El förstår inte att detta ska vara så svårt..

• Gilla
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Ni har ju helt fel allihop. När man borrar begvärme får man ju också sättningar i huset och i alla omgivande hus.

Bästa sättet att värma är ju förstås att ha en stor eld på gården där man värmer stora stenar som man sen bär in i huset.

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
T
T TypRätt skrev:
Den handen var som en död fisk, går ju inte att sälja till honom. Inget sisu i den mannen, kommer ju bara att ringa o kräva att Jag ska åtgärda felen som Han hittar(på). Som vi säger i branschen när vi pratar med QA, "you find it, you fix it!". Blir färre buggar rapporterade så.
Känns som om vi jobbat i samma bransch... 🤣

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ni har ju helt fel allihop. När man borrar begvärme får man ju också sättningar i huset och i alla omgivande hus.

Bästa sättet att värma är ju förstås att ha en stor eld på gården där man värmer stora stenar som man sen bär in i huset.
Bergvärme är ju superbra att värma poolen med, gäller bara att berget är varmt nog.

• Haha
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Bergvärme är ju superbra att värma poolen med, gäller bara att berget är varmt nog.
[media]
Absolut. Mest ekonomiska måste alltså vara att flytta nära en aktiv vulkan och installera bergvärme.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Absolut. Mest ekonomiska måste alltså vara att flytta nära en aktiv vulkan och installera bergvärme.
Är det möjligt att flytta hela landet?

R Rejäl skrev:
Är det möjligt att flytta hela landet?
Nej det tror jag inte. Det finns så många svenskar som inte tycker om invandrare.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Nej det tror jag inte. Det finns så många svenskar som inte tycker om invandrare.
Är du troende?

T TypRätt skrev:
Jag har nu funderat länge på vem den där QA är

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.