??? Har precis inskaffat en liten nokia parabol boxer och kopplat in den till min philips 28:tums tv och har nu märkt två problem.

1: Längst ner på bildkanten är det ett tunnt grönt streck som jag inte kan få bort.

2: När det är sändning på widescreen format så hoppar den ifrån detta till vanlig bild hela tiden, är väl rätt tydligt under tex. FARMEN...??

Någon som vet vad detta kan vara..??
Enligt min "cable guy" så är det min tv som e problemet..!!

Har han rätt idet tror ni..??

Skronken

jag har oxå en vanlig 28 tummare och den hoppade som besatt vid farmen för några kvällar sedan, hrmmm inte för att jag såg det men frun sa att det hoppade :)
och jag har ingen digital box eller parabol eller något sådant bara en vanlig tv anten och en 3 år gammat tv
Vi provade, jag menar, frun provade, att ställa om bilden till wide screen, men det var lönlöst, den hoppade lika mycket för det.
/Jarl

Största felet verkar vara att ni tittar på Farmen ;)

samma fenomen vid 24, sen kan man diskutera om detta program tillhör de bättre.
/Jarl

Det är inte Naken-Janne som hoppar ? ;D
Om det inte är han så är det nog TV:n som krånglar. Philips apparater brukar ha en hel del hyss för sig...

/Calle

skronken skrev:
??? Har precis inskaffat en liten nokia parabol boxer och kopplat in den till min philips 28:tums tv och har nu märkt två problem.

1: Längst ner på bildkanten är det ett tunnt grönt streck som jag inte kan få bort.

2: När det är sändning på widescreen format så hoppar den ifrån detta till vanlig bild hela tiden, är väl rätt tydligt under tex. FARMEN...??

Någon som vet vad detta kan vara..??
Enligt min "cable guy" så är det min tv som e problemet..!!

Har han rätt idet tror ni..??

Skronken
har du en vanlig tv dvs 4:3?

klargörande....

morsans tv hoppade, en 28tums 4:3
vår tv hoppade, 28 tum 4:3
och skronkens tv hoppade.

/Jarl

:-/

Har en vanlig då 4:3!!

skronken skrev:
:-/

Har en vanlig då 4:3!!
har kollat lite med vänner i branschen, det samlade omdömet är: byt tvn! vissa tv-apparater synkar inte riktigt mot digitalboxar. Har du förresten kollat inställningarna i boxen o kollat om d går att ställa om till 4:3-format så att du slipper wide-problemet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.