knekten skrev:
Funderar på att försörja fläkten med strömming från en liten vindsnurra på skorsten,som drivs utav röken från min Viadrus panna..Va tror ni om det,skulle det funka? eller har ja investerat för hårt i mitt värme system...:)
Nix men jag tror att du tullat lite för mycket på julespriten ;)

Sitter själv och njuter av värmen från min aerotemper. Bra med ljud också så slipper man höra de andra :D

v-g skrev:
Nix men jag tror att du tullat lite för mycket på julespriten ;)

Sitter själv och njuter av värmen från min aerotemper. Bra med ljud också så slipper man höra de andra :D
Jo en liten stänkare går nog ner innan Tomten kommer med gröten.. Sitter som bäst o väntar på mina presskopplingar o rör stump som är beställt från Rinkaby.Dum som man va,kryssa man i DHL som trp,ringde en tös som sa att till onsdag nästa vecka får du nog vänta..Ska det väl kunna bli varmt till nyår iallafall..Fläkten går att köra på 3st läge/farter,att kunna köra fläkt på termostat styrning vore ju redig hightec,du som är händig har du nåt hett tips för att kunna lösa det?:) Mvh.

jag har 2 st airotemper en 7 raders 100*100 är på ca 100kw och en på 70*70 med 3 rader
kör jag på full effekt så är 3500 liter nedkylt från 82grader till 40 på en timme

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.