Har du en Husqvarna Automower 305, svara då på denna omröstning

• Antal röster
    43
erikssonjorgen skrev:
Vilken version har du DrClaus?
1.01 tyckte jag det stod. Nu har den gått en halvtimme utan att uppvisa några liknande beteenden medan jag tittat, så det är svårt att veta vad det stod för. Å andra sidan hade vi bara 3 plusgrader i natt, så möjligen kan det ha inverkat på brytare / gummibussningars egenskaper? Någon annan som haft känslan att den oftare gör så här på morgonen än senare på dagen?

Har version 1.01.00 och tänkte uppgradera. Kan man ta närmaste HQ ställe och fixa eller måste det vara där man köpt den? Kostar det något?

probeb skrev:
Har version 1.01.00 och tänkte uppgradera. Kan man ta närmaste HQ ställe och fixa eller måste det vara där man köpt den? Kostar det något?
Sök upp närmaste HQ ställe och fråga. Jag brukar inget ta i samband med service, men det tar en liten stund och under högsäsong kanske man vill ha en symbolisk summa ;)

Har nu kört med 2.02 ett tag nu och det fungerar bra. Jag tycker maskinen går längre och laddar snabbare, helt enkelt mer effektiv. En liten plump bara: Har fått den instängd vid ett par tillfällen där jag tycker den borde hitta ut. Vid ena tillfället var det iallafall 3/4 batteri kvar så jag tyckte den gav upp lite väl snabbt.

Jag köpte en Automover 305 för några veckor sedan.
Den var defekt från start och kom knappt någonstans, hela tiden kom felmeddelandet "Krocksensorproblem".

ÅF hämtade maskinen och åtgärdade detta.

Dock så har jag samma problem som många här, från tid till annan så stannar klipparen, piper 5 gånger för att sedan fortsätta.
Jag har inte sett något mönster i detta alls, det görs vid olika tillfällen, ibland på plan yta och ibland vid slänter.

Vilken version jag har på min har jag inte undersökt.

Har vi fått det bekräftat att detta problem är åtgärdat vid nyare versioner?
Är enbart ljudet borttaget eller är problemet helt borta?
Kan man slänga in den hos sin ÅF för att åtgärda detta kostnadsfritt?

Pocket skrev:
Sök upp närmaste HQ ställe och fråga. Jag brukar inget ta i samband med service
Hej Pocket, hur är det med "tvilling syskonet" Gardena R40LI. Har denna samma mjukvara som HQ AM 305? Kan en HQ serviceverkstad serva, uppdatera & sköta garanti ärenden även för en Gardena märkt produkt?

N Nonkan skrev:
USB-kabeln på 305 är ju en vanlig standardkabel, jag tog den jag hade till skrivaren.

DVD:n är inaktuell, det har kommit flera versioner av Autocheck EXP sedan den gavs ut. Dessutom måste du ju ha kundnummer och lösenord för att ö.h.t komma in i Autocheck EXP, och är det någon ÅF som lämnar ut sitt personliga där är de ute på riktigt tunn is, för det är en av de viktigaste punkterna i stöldskyddet.
Hej jag köpte en Husqvaran Robotic Software Autocheck EXP. Hur skaffar jag mig ett användarnamn och password?

• Symbol för textredigering, med en gul penna som pekar på en öppen bok eller manual.
T TommyEng skrev:
Hej jag köpte en Husqvaran Robotic Software Autocheck EXP. Hur skaffar jag mig ett användarnamn och password?
Var köper man detta program? Tror många är intresserade av detta program och själv kunna mecka med sina klippare.

Vet inte firman som sålde programmet hur man får lösenord och tillgång till Husqvarnas system?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.