1 584 läst · 33 svar
2k läst
33 svar
Offert på fasadbyte
Det var vår första tanke också haha. Jag kan vara tjänstledig ganska lång tid för 500tkrRoTe skrev:Haha en halvmille! Ta tjänstledigt några månader och gör det själv! Det går fan inte anlita folk till något längre. Jag skulle byta ett par bärmarmar och styrleder på bilen, delarna på nätet kostade 3000kr. Ingen verkstad befattar sig med dessa delar utan ska ha över 9000kr för delarna och sedan tillkommer jobbet på ungefär lika mycket. Jag förstår ärligt talat inte hur fan folk har råd att leva längre. Jag, envis som jag är, satte mig på asfalten på en parkering i knappa fem timmar och fixade skiten själv som den glada amatör jag är. Så bra timlön har jag aldrig haft!
Jag ska tilläggsisolera mitt gamla hus (ca 235kvm) och då byta fasaden. Jag har accepterat en offert på ca 460 000kr och då ingår tilläggsisolering, fasad, förlängning av tak åt alla håll (20-talshus utan takutsprång), byte av 17st fönster och 1st dörr (köpta separat). Samtliga tre firmor som lämnade offert uppskattade jobbet till ca 5-6 veckor.
Så jag tycker att offerten du fått är dyr.
Så jag tycker att offerten du fått är dyr.