358 059 läst · 5 214 svar
358k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 230 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 230 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 532 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg
Och jag har varit med om att blasten frusit ner och potatis tagit sig igen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 890 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 890 inlägg
Här är resultatet hittills på ett försök av kallsådd i mars månad.
Dillen i den stora lådan växer, salladslöken i vita glassbyttan likaså men zinnia, rosenskära och pionvallmo lyser med sin frånvaro men det kanske inte är försent än.
Dillen i den stora lådan växer, salladslöken i vita glassbyttan likaså men zinnia, rosenskära och pionvallmo lyser med sin frånvaro men det kanske inte är försent än.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visan i mitt liv skrev:Jag testade att slänga ner både ranunkel och dahlia i påsar efter att ha sett något om det gällande just dahlior.
Mina har inte kommit så långt som dina, men visst tar de sig! Nu funderar jag mer på hur jag flyttar över dem till kruka/rabatt från påsen utan att göra sönder påsen och bara sätta ner hela jordklumpen Har du en plan så får du gärna dela med dig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen plan .. började fundera häromdagen dock när det såg ut såhär hehe
MEN nu är de nere i krukor!
Det gick förvånansvärt bra.. de som hunnit växa till sig lite.. hade liksom en fast jordklump runt/i sina rötter.. så .. praktiskt taget lyfte jag bara över dem i tilltänkta krukan.. (hade medvetet sönder ena plastpåsen då jag inte ville ha av de fina stammarna/bladen.
Dock gick det inte lika lätt med den sista.. som knappt börjat växa.. där var all jord fortfarande ganska lös.. så ja.. nu försöker jag lappa och laga jordhögen i krukan hehe..
Men tror det kommer gå fina fisken
(har satt ner en ny dahlia i plastpåse nu!)
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg
Bestämde mig för att vertikalskära gräsmattan i år, helt plötsligt har vårens täckodlingsbekymmer löst sig
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg