Nja!
Dörren i vardags/tv-rummet ligger lite på undantag. Vi har två skjutdörrar in i det rummet och när vi äter på verandan (nästan alltid på sommaren) så skulle vi behöva gå runt för att forsla ut mat och allt annat. Att flytta dörren en liten bit går ocskå bort eftersom det sitter ett stort fönster 20 cm vid sidan av dörren mot väggen till och jag skulle i så fall behöva flytta/ta bort det fönstret. Börjar bli mycket jobb för att bygga ett kök!

Busster
 
Fast förlänger du köket så att det gå ända fram till öppningen in till vardagsrummet, så är inte vardagsrummets altandörr längre på undantag. Personligen skulle jag tycka att det var mindre jobbigt att behöva gå runt ett hörn med grillbiffen (eller kaffekoppen, eller salladskålen) än att ha en kompromiss till köksplanering året om.

Kör du med varianten att sätta igen köksaltandörren helt och bygga ett vinkelkök mot fönsterväggen får du bra med arbetsytor, ett naturligt ställe att placera kyl, frys och högskåp, kaminen kommer fram, ni slipper korridoren och ni får en stooooor yta för din fru att planera dansen på ;-). Det ni måste offra är köksdörren och istället gå ut genom vardagsrummet. Jag tror ni kommer vänja er snabbt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.