Angående termostaternas piggar så kan man även ta bort packboxen, därefter så är det enkelt att motionera ventilen. Så gjorde jag häromdagen för att det är skonsammare mot packboxen, fick ändå byta 2 st. Dock så kommer det lite vatten men det är bara att hålla lite papper när man håller på.
 
Y
Jo jag funderade på detta, ifall jag satte cirkulationpumpen på lägsta och skruvade snabbt - ifall det skulle hinna forsa ut vatten eller om de hade gått bra. Men som sagt, skeptisk till om det är så bra att försöka driva alla svagt eller några få med mer värme.....
 
Hördu vet du vad det är för effekt på elpatronen egentligen?
Om bara ett av 3 steg är aktiva så är det inte så konstigt att den inte pallar med att få värme överallt skulle jag tro..
 
Y
Nej jag har ingen aning, enda jag vet är att någon har tagit bort alla relän och bröte som leds till patron 2... 3:ans saker fanns kvar men elektrikern sa inget om den funkade eller ej. Anar att den inte arbetar dock. Frågan är om jag ska locka dit elektrikern igen och få han att försöka lura igång 3:an...
 
Jag skulle nog köra alla elementen lite fisljumna istället för att få cirkulation i hela systemet. Annars så finns det större risk för att det ska kunna frysa om vatten står stilla i sytemet någonstans. Försök att få igång elemeten längst bort, så det cirkulerar i så stor del av systemet.
 
Yrrol skrev:
Anar att den inte arbetar dock. Frågan är om jag ska locka dit elektrikern igen och få han att försöka lura igång 3:an...
Då de flesta elpatroner är för 3-fas kan det också vara så att en fas saknas. Då fungerar den fortfarande, men med lägre effekt.
 
Tack för all intressant läsning ;) Kanska filmen Drömkåken del 2 skulle va på plats nu ;)

nä ja skojade hoppas du får ordning på grejerna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.