3 461 läst · 57 svar
3k läst
57 svar
Nibe 1210 Inget flöde i radiatorerna
Kan det ha varit ett strömavbrott igår natt när ventilen var på?
Jo ställdonet känns uppenbart trasigt, funktionen ger en varning framgent, men känns som man får ta det i steg… skulle ju kunna vara att det är fel i bägge får testa mig fram ikväll, verkligen uppskattat! Tack!V växelventil skrev:
VCZZ6000 Honeywell ventilinsats för 3-vägsventil för DN20 (¾ tum) och DN25 (1 tum)
Om du köper bara ställdonet så köp denna insatsventil samtidigt.
Skulle du köpa LK 525 istället med ventilhuset så blir det inte mycket dyrare samt kan du sätta på vinterhjul på bilen själv kan du montera LK-525 med ventilhuset utan hjälp och bara du har koll på rörstorleken 22mm eller 28mn.
Om du köper bara ställdonet så köp denna insatsventil samtidigt.
Skulle du köpa LK 525 istället med ventilhuset så blir det inte mycket dyrare samt kan du sätta på vinterhjul på bilen själv kan du montera LK-525 med ventilhuset utan hjälp och bara du har koll på rörstorleken 22mm eller 28mn.
Underbart tack ,V växelventil skrev:VCZZ6000 Honeywell ventilinsats för 3-vägsventil för DN20 (¾ tum) och DN25 (1 tum)
Om du köper bara ställdonet så köp denna insatsventil samtidigt.
Skulle du köpa LK 525 istället med ventilhuset så blir det inte mycket dyrare samt kan du sätta på vinterhjul på bilen själv kan du montera LK-525 med ventilhuset utan hjälp och bara du har koll på rörstorleken 22mm eller 28mn.
har undersökt lite och när ventilen är ntryckt rinner varmvattenfrån tanken ner till cirkulationspumpen a-ab. Röret till pumpen blir direkt varmt.
. Vad som händer när ventilen är uppe är oklart, frågan är vad b är gissar värme retur? Dvs returen går direkt till värmeväxlaren innan den går ut igen..
Dvs den kör tillbaka utan uppvärmning?
har svårt att förstå lite utanför min kunskapsnivå även fast jag kan byta däck
Kom på en sak.Du har inte glömt att ändra från sommarläge?Står den i sommarläge så ställer växelventilen öppen mot varmvattenberedare och stängd mot värmesystemet.C Christer Olofsson skrev:Underbart tack ,
har undersökt lite och när ventilen är ntryckt rinner varmvattenfrån tanken ner till cirkulationspumpen a-ab. Röret till pumpen blir direkt varmt.
. Vad som händer när ventilen är uppe är oklart, frågan är vad b är gissar värme retur? Dvs returen går direkt till värmeväxlaren innan den går ut igen..
Dvs den kör tillbaka utan uppvärmning?
har svårt att förstå lite utanför min kunskapsnivå även fast jag kan byta däck
Bra fråga får kolla, men efter insmorning och motionerande av växelventilen så värmer den nu när den gråa är avtagenV växelventil skrev:
Yes..kanske räcker med att bara köpa insatsventil för dom brukar börja kärva efter ett tag.Du kan slå av den efter den gjort klart värmekörningar och kompressor står still och bryta på arbetsbrytaren och montera på ställdonet för den kan ju ha hamnat i fel läge men som sagt kan ställdonet gett sig.C Christer Olofsson skrev:
sådan tur hade jag inte. Men nu kan jag värma huset vid behov, dvs ingen stress att få hem delarV växelventil skrev:
Så nu var delen byt, och den verkar magiskt fungera.
Både när jag testar att via menyn tvinga den att ändra läge och vid normaldrift. När den ändrar ventilen för radiatorvärme värms elementen som de ska, sjukt skönt
Hjälpen har varit helt ovärderlig, tack!
Både när jag testar att via menyn tvinga den att ändra läge och vid normaldrift. När den ändrar ventilen för radiatorvärme värms elementen som de ska, sjukt skönt
Hjälpen har varit helt ovärderlig, tack!
Kanon