marzed skrev:
Om du inte misstycker så vill jag låna din fråga med en liknande...
Kan man använda fjärrkontroller till av/på mottagare även om de är kopplade till bridgen först?
Det borde ju gå så länge man inte överskrider antal minnesplatser.

Mick3 skrev:
Det borde ju gå så länge man inte överskrider antal minnesplatser.
jag köpte en TMT-918 eftersom jag inte är redo att köpa väggmonterade knappar.
Men jag har inte packat upp den än och vill ju vara säker innan jag slänger 200 kr i sjön.
Men hur kopplar man mottagarna utan att ta bort dem från nexan?

marzed skrev:
jag köpte en TMT-918 eftersom jag inte är redo att köpa väggmonterade knappar.
Men jag har inte packat upp den än och vill ju vara säker innan jag slänger 200 kr i sjön.
Men hur kopplar man mottagarna utan att ta bort dem från nexan?

Vet inte vad en tmt är exakt men gissar fjärr. Går fint att bara starta läroprocessen på on/off brytaren o sen trycka på fjärren eller nån annan sändare. On/off brytarna klarar att du gör så med 6 olika sändare. Sen får man nollställa dem om man vill lägga in fler.

Funkar fint för mig med både fjärr o bridge. Har även upptäckt att du kan para fjärren direkt mot bridge och sen göra en automation för att styra valfritt.

Skysodan skrev:
Vet inte vad en tmt är exakt men gissar fjärr. Går fint att bara starta läroprocessen på on/off brytaren o sen trycka på fjärren eller nån annan sändare. On/off brytarna klarar att du gör så med 6 olika sändare. Sen får man nollställa dem om man vill lägga in fler.

Funkar fint för mig med både fjärr o bridge. Har även upptäckt att du kan para fjärren direkt mot bridge och sen göra en automation för att styra valfritt.
Tackar för info. Då ska jag öppna fjärren :)

Är det någon fler än jag som har detta problem: När jag installerar mottagare Nexa På/Av NEYC-3 mot Bridgen så är det inga problem för Bridgen att känna av signalen och lägga till mottagaren. Det är heller inga problem för mig att slå på/av mottagren via Appen men det är sedan det "roliga" börjar... Det är som att mottagaren har ett eget liv och slår på och direkt av ca var tredje/fjärde minut. Jag har provat med flera mottagare av samma modell men samma sak händer...?

Sedan har jag även ett till litet problem och det är att när jag i början installerade Magnetkontakten LMST-606 fungerade den superbra och jag fick pushmeddelanden till tfn osv. men sedan uppdateringen förra söndagen så är den mer eller mindre "död" i Appen/Bridgen och jag får inga meddelanden längre och kan inte se i aktivitetsloggen när den öppnas och stängs. Jag har även försökt raderat och lagt till den igen utan resultat?

Tre Nexa På/Av NEYC-3 mottagare med synlig röd indikator och europeiska eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nexa på/av mottagare monterad på vägg vid ett dörrkarm i dåligt upplyst rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nope kör reset på den kanske?

Ringde till Nexa & frågade hur det såg ut med leveranserna på Z-Wave.
Båten kommer tydligen in till kaj idag & börjar levereras ut på fredag/måndag.

Får se hur det blir med den lanseringen ;)

Är det någon som lyckats koppla samman nexan med IFTT eller exempelvis flic på nåt smart sätt? Hade ju varit smutt

Skysodan skrev:
Nope kör reset på den kanske?
Reset på Bridgen?... Det tror jag man ska passa sig för :x

• Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Nobbe_1 skrev:
Reset på Bridgen?... Det tror jag man ska passa sig för :x
Varför då?

Skysodan skrev:
Varför då?
För då återställer jag ju den till fabriksläge genom att ta ett gem eller liknande och håll inne knappen på undersidan av min Bridge i minst 10 sekunder. Bridgen startar då om och den är också återställd till fabriksinställningarna.

Får jag ju liksom börja om med ALLT igen.... :eek:

• Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Ja så kanske det är. Ett annat alternativ är att nåt sparas via kontot..... det borde nån ta reda på ;)

Och med återställningen försvinner alla parningar med enheter och z-wave enheterna måste återställas med för att kunna paras ihop med bridgen.

Jag får verkligen inte knappen med i automationen.
Den vägras läggas till i min bridge.

Det e väl bara den gråa ringknappen man använder sig av för att para ihop ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.