172 041 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
jag köpte en TMT-918 eftersom jag inte är redo att köpa väggmonterade knappar.Mick3 skrev:
Men jag har inte packat upp den än och vill ju vara säker innan jag slänger 200 kr i sjön.
Men hur kopplar man mottagarna utan att ta bort dem från nexan?
marzed skrev:
Vet inte vad en tmt är exakt men gissar fjärr. Går fint att bara starta läroprocessen på on/off brytaren o sen trycka på fjärren eller nån annan sändare. On/off brytarna klarar att du gör så med 6 olika sändare. Sen får man nollställa dem om man vill lägga in fler.
Funkar fint för mig med både fjärr o bridge. Har även upptäckt att du kan para fjärren direkt mot bridge och sen göra en automation för att styra valfritt.
Tackar för info. Då ska jag öppna fjärrenSkysodan skrev:Vet inte vad en tmt är exakt men gissar fjärr. Går fint att bara starta läroprocessen på on/off brytaren o sen trycka på fjärren eller nån annan sändare. On/off brytarna klarar att du gör så med 6 olika sändare. Sen får man nollställa dem om man vill lägga in fler.
Funkar fint för mig med både fjärr o bridge. Har även upptäckt att du kan para fjärren direkt mot bridge och sen göra en automation för att styra valfritt.
Är det någon fler än jag som har detta problem: När jag installerar mottagare Nexa På/Av NEYC-3 mot Bridgen så är det inga problem för Bridgen att känna av signalen och lägga till mottagaren. Det är heller inga problem för mig att slå på/av mottagren via Appen men det är sedan det "roliga" börjar... Det är som att mottagaren har ett eget liv och slår på och direkt av ca var tredje/fjärde minut. Jag har provat med flera mottagare av samma modell men samma sak händer...?
Sedan har jag även ett till litet problem och det är att när jag i början installerade Magnetkontakten LMST-606 fungerade den superbra och jag fick pushmeddelanden till tfn osv. men sedan uppdateringen förra söndagen så är den mer eller mindre "död" i Appen/Bridgen och jag får inga meddelanden längre och kan inte se i aktivitetsloggen när den öppnas och stängs. Jag har även försökt raderat och lagt till den igen utan resultat?
Sedan har jag även ett till litet problem och det är att när jag i början installerade Magnetkontakten LMST-606 fungerade den superbra och jag fick pushmeddelanden till tfn osv. men sedan uppdateringen förra söndagen så är den mer eller mindre "död" i Appen/Bridgen och jag får inga meddelanden längre och kan inte se i aktivitetsloggen när den öppnas och stängs. Jag har även försökt raderat och lagt till den igen utan resultat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För då återställer jag ju den till fabriksläge genom att ta ett gem eller liknande och håll inne knappen på undersidan av min Bridge i minst 10 sekunder. Bridgen startar då om och den är också återställd till fabriksinställningarna.Skysodan skrev:
Får jag ju liksom börja om med ALLT igen.... :eek: