Vi har inte sökt bygglov ännu, men har pratat med kommunen ca. 3 gånger och de haft sagt att man gärna får ordna marken, fylla och gräva bara inte ändra marken mera än 50 cm upp eller ner..(står också på hemsidan) (det är detaljplan)

Vi bor ganska långt borta från tomten och mitt avtal med markfirmat var at schakta och jämna men inte mer än 50 cm.. Fick en chock när jag så at det var ca. 1 meter högre på ena sidan från kanten vid besök idag.. (vet inte höjdskillnaden från dag et innan arbetet började) Det kan ju ingen bevisa eller veta mera...

Meen jag har beställt en nybygnadskarta och måtten blev gjort såklart på den dag som det var mest grävt upp (20 jättestenar lagt i en stor hög på sidan, (billder från samma dag finns).. och så är ju därför marken av naturliga orsaker ekstra låg på vissa ställen og ekstra höj på några andra..

Jag vet faktiskt inte alls hur jag ska lösa situationen.. Ska jeg ringa kommunen och förklara vad som har hänt eller bara hoppas på att det inte blir en sak av det.. Eller kan jag tillåta mig själv att få grävmannen till att rätta upp på det, jämna allt ut till max 50 cm höjdskillnad... Eller ska jag betala han för det?! Hjälp.. Vad hade ni gjort

100k i böter har jag inte råd med.. :'(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.