lars_stefan_axelsson skrev:
Ja iofs. Men med skärmen ansluten i en ände så blir det ännu bättre. Tom mycket bättre.

Men det är som du säger tyvärr inte så standarden är skriven, så man hittar naturligtvis inga kommersiella installationer som ser ut så.

Hemma så kan man däremot roa sig med att installera ett sådant nät. Jag har. Men det är för att jag är nörd. Inte för att det egentligen spelar någon roll. Mest för att det var kul. (Ja, det är ungefär precis så roligt som jag har det nuförtiden... :))
Eller så drar man fiber :) Det har naturligtvis ingen som helst koppling till att jag itne får dra tråd på jobbet längre ..... ;)
 
Mats skrev:
Eller så drar man fiber :) Det har naturligtvis ingen som helst koppling till att jag itne får dra tråd på jobbet längre ..... ;)
Ja, fast det blir så svårt att jorda den då! ;)
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, fast det blir så svårt att jorda den då! ;)
Nejdå, jag grävde ned den :)
Förvisso i 50 mm rör men ändå ...
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Mats skrev:
Nejdå, jag grävde ned den :)
Förvisso i 50 mm rör men ändå ...
Precis. Om vi skall vara seriösa för en stund. Om man skall dra i mark och har problem/risk för blixtnedslag, då är vanlig kabel, och speciellt skärmad sådan lurigt. Då är det ju som klippt och skuret för fiber. Det är som sagt inte alls ogörligt att dra fiber hemma själv, men det kräver lite mer än TP.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.