AndersS skrev:
Har du inte uppgraderat med en NAS ännu Kjell? ;)
Vår är nu 1 år och det fungerar suveränt att lyssna på musik från den och hämta foton för visning, samt ha den som backup.
Funderar nu på att införskaffa nästa mediaspelare.
Har inte kommit till skott där än:surprised:
Vad har du för mediaspelare på G? Har inte provat än att lägga upp filmer på hårddisk än, men kanske det blir nästa projekt och då är det verkligen dags för nåt som fixar allt. Ös på med tips:D

Kjell G

Jag köpte ju en Philips NP2900 och det blir nog en till sådan, dvs enbart musik och radio idag. Men det börjar nu komma uppgraderingar och det verkra som man ska kunna få JPEG-stöd så att den kan visa foton på 5" skärmen. Idag så visas loggan för radiostationen och om du lagt in albumbilder i CD-mappen med musik.

Philips är på väg ner i pris, tror jag, så det kanske kommer nya modeller därifrån snart? Telia erbjuder Philips till sitt Smart, kanske är nåt att hänga på?

Vad har du för NAS, hur har du konfigurerat nätverket? Är det enkelt att installera utan massa extra kommandon? Tänker du inte köra film över nätverket?

Kjell G

Har en QNAP 209 och en sådan stoppar man in på någon timma. Hanteras sedan via ett webbgränssnitt från valfri dator. I den finns en förinstallerad Twonky-programvara för att dela ut t.ex. musik, mm.
Alla foton och CD ligger nu nedladdade och är nåbara från alla PC och mediaspelare. Sedan så kör jag en spegling av hårddisk för backup.
Har inte kört film via NASen.
Men jag har sett att bara under 2009 har det kommit flera nya NAS av olika fabrikat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.