Jag kan inget om möss och deras sjukdommar, den uppe till vänster kanske inte ser frisk ut.
De öppna såren kanske inte är någon annan som tuggat? utan är skabb?

Protte

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Jag kan inget om möss och deras sjukdommar, den uppe till vänster kanske inte ser frisk ut.
Jag kan heller inte något men jag tycker ingen ser riktigt frisk ut.

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Nä, alla är döda.

Protte

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
nino och 7 till
  • Laddar…
Här är en som råkat illa ut, har försökt ta sig ut genom ett hål i fällan.
Protte Råtta fast i musfälla efter att ha försökt ta sig ut genom ett hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
Lilla Yk och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag hört skrapljud i väggen mellan toan och kontoret. Hörde även skrapljud i ytterväggen när jag gick ut på altanen. Där jag bor är det vårvinter nu - mkt snö fortfarande men temperaturer dagtid uppemot tio grader. På natten ofta minus någon grad.

Hur ska jag komma åt mössen i väggen? Hur fasen får de ens plats i väggen?

Tidigare har det fungerat bra genom att placera fällor runt huset, men nu är det inte riktigt görbart då snön fortfarande finns kvar samtidigt som det är glashalt på vissa ställen i trädgården. Ska jag testa musstörare ändå? Såg Voss Sonic 5500 - någon som testat den? Den verkar funka utomhus också, vilket jag gärna vill använda.

L Lilla Yk skrev:
samtidigt som det är glashalt på vissa ställen i trädgården.
Fast just detta delproblem är väl lösligt med lite sand, dubbskor eller broddar?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fast jag har inte sett dubbskor i musstorlek…..
Protte

• Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast just detta delproblem är väl lösligt med lite sand, dubbskor eller broddar?
Snön är flera decimeter djup där det är som djupast. Vet inte riktigt var jag ska placera fällorna. Ingen som testat ovannämnda musstörare?

Har du inget förråd eller ett växthus eller under entrétrappan eller gräv bort lite snö och ställ en låda över.
Protte

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Har du inget förråd eller ett växthus eller under entrétrappan eller gräv bort lite snö och ställ en låda över.
Protte
Nja, lite bökigt. Men hur gör du med möss i väggarna? Går det att skrämma ut dem på något sätt? Fattar inte hur de tar sig in.

Jag har hållit på med fällor ute i 9 år, året runt så de små gynnarna hinner aldrig in.

Protte

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Har du alla fällor utomhus?

I kallgaraget, där är det musöppet runt om.
På vinden på verkstan.
Innanför en dörr i verkstan där det är fri passage under dörren.
I vindfånget utanför verkstan.

Sedan har jag 4 fällor på kallvindan i huset men det är länge sedan det var något där.

Flest tas i garaget.
Protte

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
I kallgaraget, där är det musöppet runt om.
På vinden på verkstan.
Innanför en dörr i verkstan där det är fri passage under dörren.
I vindfånget utanför verkstan.

Sedan har jag 4 fällor på kallvindan i huset men det är länge sedan det var något där.

Flest tas i garaget.
Protte
Garaget var en bra idé, där har jag bara lite fällor utanför. Kanske smart att ha på insidan också för det är ju rätt många sätt att ta sig in?

Mus på träaltan ointresserad av musstörare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu måste ALLA fällor ut! Den brydde sig inte om musstöraren som fanns på altanen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.