265 529 läst · 1 461 svar
266k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Jag kan inget om möss och deras sjukdommar, den uppe till vänster kanske inte ser frisk ut.
De öppna såren kanske inte är någon annan som tuggat? utan är skabb?
Protte
De öppna såren kanske inte är någon annan som tuggat? utan är skabb?
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Nä, alla är döda.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Nu har jag hört skrapljud i väggen mellan toan och kontoret. Hörde även skrapljud i ytterväggen när jag gick ut på altanen. Där jag bor är det vårvinter nu - mkt snö fortfarande men temperaturer dagtid uppemot tio grader. På natten ofta minus någon grad.
Hur ska jag komma åt mössen i väggen? Hur fasen får de ens plats i väggen?
Tidigare har det fungerat bra genom att placera fällor runt huset, men nu är det inte riktigt görbart då snön fortfarande finns kvar samtidigt som det är glashalt på vissa ställen i trädgården. Ska jag testa musstörare ändå? Såg Voss Sonic 5500 - någon som testat den? Den verkar funka utomhus också, vilket jag gärna vill använda.
Hur ska jag komma åt mössen i väggen? Hur fasen får de ens plats i väggen?
Tidigare har det fungerat bra genom att placera fällor runt huset, men nu är det inte riktigt görbart då snön fortfarande finns kvar samtidigt som det är glashalt på vissa ställen i trädgården. Ska jag testa musstörare ändå? Såg Voss Sonic 5500 - någon som testat den? Den verkar funka utomhus också, vilket jag gärna vill använda.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Fast jag har inte sett dubbskor i musstorlek…..
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Har du inget förråd eller ett växthus eller under entrétrappan eller gräv bort lite snö och ställ en låda över.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Jag har hållit på med fällor ute i 9 år, året runt så de små gynnarna hinner aldrig in.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
I kallgaraget, där är det musöppet runt om.
På vinden på verkstan.
Innanför en dörr i verkstan där det är fri passage under dörren.
I vindfånget utanför verkstan.
Sedan har jag 4 fällor på kallvindan i huset men det är länge sedan det var något där.
Flest tas i garaget.
Protte
På vinden på verkstan.
Innanför en dörr i verkstan där det är fri passage under dörren.
I vindfånget utanför verkstan.
Sedan har jag 4 fällor på kallvindan i huset men det är länge sedan det var något där.
Flest tas i garaget.
Protte
Garaget var en bra idé, där har jag bara lite fällor utanför. Kanske smart att ha på insidan också för det är ju rätt många sätt att ta sig in?prototypen skrev: