Kollade vinden idag eftersom katten varit helt spattig inomhus några dar. Får nog ta tag i musproblemet ordentligt imorgon

• Tre möss på vinden bland isoleringsmaterial och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
Ett tips för dem som verkligen inte vill ha in dem i huset är att köpa en åtelkamera på biltema för 600kr, den är helt fristående med egen skärm, bara att knäppa på rikta in, och kolla nästa dag, sen flyttar man den tills man verkligen kan se var de försvinner in. jag blev förvånad när jag såg på garaget att det hade tagit sig in ovanför garageporten, alltså klättrat 2 meter på fasaden för att sen gnaga sig igenom och boat in sig ovanför porten

• Gilla
Peter_Bromma och 5 till
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Ett tips för dem som verkligen inte vill ha in dem i huset är att köpa en åtelkamera på biltema för 600kr, den är helt fristående med egen skärm, bara att knäppa på rikta in, och kolla nästa dag, sen flyttar man den tills man verkligen kan se var de försvinner in. jag blev förvånad när jag såg på garaget att det hade tagit sig in ovanför garageporten, alltså klättrat 2 meter på fasaden för att sen gnaga sig igenom och boat in sig ovanför porten
Grymt bra tips. Blir en sån. När den är tillbaka i lager :)

Tredje hösten i vårt hus och hör vissa kvällar spring i golvet/taket mellan plan 1 och 2. Tänkte sätta upp fällor på våra två kattvindar, men det är rätt bökigt att ta sig upp och ner där, finns det nåt bättre än fällor som bara kan ta 1 mus i taget...? Vippfällor måste man kolla varje dag eller? Är det ett jätteproblem att ha en mus i innertaket? :seenoevil:

Appendix Appendix skrev:
Grymt bra tips. Blir en sån. När den är tillbaka i lager :)
Samma här :cool:

Hjälp! Öppnade motorhuven idag för att fylla på spolarvätska, och har haft besök av möss i motorrummet visade det sig Dom hade knaprat på de mjuka tätningslisterna till täckkåpan bl a, om det är mer än det har jag inte sett men det lär jag nog märka snart! Vad gör man?

Jag har fällor i motorrummet och det har funkat bra.

• Gilla
segv och 1 till
  • Laddar…
Läste att mössen inte gillar starka dofter, så jag tänker testa att spreja på däcken och i motorrummet med pepparmintolja utspätt med vatten

Det skall bli intressant att se om det hjälper eller om du bara begåvas med möss som har en fräsch andedräkt;)

• Haha
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
:crysmile: återkommer med rapport

Vill först se om det funkar då jag även flyttat på bilen, innan jag ’lockar’ in dom med fällor. Men tack för ditt tips!

K Kenoli skrev:
Hjälp! Öppnade motorhuven idag för att fylla på spolarvätska, och har haft besök av möss i motorrummet visade det sig Dom hade knaprat på de mjuka tätningslisterna till täckkåpan bl a, om det är mer än det har jag inte sett men det lär jag nog märka snart! Vad gör man?
Hur står bilen parkerad? Hur länge står bilen?

Bilen parkerad på öppen yta på gräsmattan, vi bor på landet med naturen runt oss. Ute och åker några gånger/vecka. Den andra bilen har klarat sig ...än så länge och ändå så används den inte lika ofta!
Möss i bilen har aldrig hänt förut på 45 år!

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Märkte nu att även jag har haft besök i bilen....söndertuggade papper i handskfacket :cry:

Bor ju tyvärr lantligt så jag är inte direkt förvånad med tanke på hur det är i år...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.