265 850 läst · 1 462 svar
266k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Ett tips för dem som verkligen inte vill ha in dem i huset är att köpa en åtelkamera på biltema för 600kr, den är helt fristående med egen skärm, bara att knäppa på rikta in, och kolla nästa dag, sen flyttar man den tills man verkligen kan se var de försvinner in. jag blev förvånad när jag såg på garaget att det hade tagit sig in ovanför garageporten, alltså klättrat 2 meter på fasaden för att sen gnaga sig igenom och boat in sig ovanför porten
Grymt bra tips. Blir en sån. När den är tillbaka i lagerP Plutus skrev:Ett tips för dem som verkligen inte vill ha in dem i huset är att köpa en åtelkamera på biltema för 600kr, den är helt fristående med egen skärm, bara att knäppa på rikta in, och kolla nästa dag, sen flyttar man den tills man verkligen kan se var de försvinner in. jag blev förvånad när jag såg på garaget att det hade tagit sig in ovanför garageporten, alltså klättrat 2 meter på fasaden för att sen gnaga sig igenom och boat in sig ovanför porten
Tredje hösten i vårt hus och hör vissa kvällar spring i golvet/taket mellan plan 1 och 2. Tänkte sätta upp fällor på våra två kattvindar, men det är rätt bökigt att ta sig upp och ner där, finns det nåt bättre än fällor som bara kan ta 1 mus i taget...? Vippfällor måste man kolla varje dag eller? Är det ett jätteproblem att ha en mus i innertaket?
Nej det behövs inte, om man kör en olaglig variant med vatten och glykol i hinken. Kolla annars på kolsyrefälla (https://stick.se/mus/goodnature-a24...N74VL2A8gTtQIwG81wLjQnAkNQIH3RVsaAk5HEALw_wcB)MariaiÖstergötland skrev:
Hjälp! Öppnade motorhuven idag för att fylla på spolarvätska, och har haft besök av möss i motorrummet visade det sig Dom hade knaprat på de mjuka tätningslisterna till täckkåpan bl a, om det är mer än det har jag inte sett men det lär jag nog märka snart! Vad gör man?
Produkter som diskuteras: "tätningslisterna"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Hur står bilen parkerad? Hur länge står bilen?K Kenoli skrev:
Bilen parkerad på öppen yta på gräsmattan, vi bor på landet med naturen runt oss. Ute och åker några gånger/vecka. Den andra bilen har klarat sig ...än så länge och ändå så används den inte lika ofta!
Möss i bilen har aldrig hänt förut på 45 år!
Möss i bilen har aldrig hänt förut på 45 år!