127 430 läst · 2 048 svar
127k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Partner 422x. Den som funkar så bra med "nya startmekanismen" från dig.Maskintok skrev:
Den kastade av startsnöret och när jag grejade med det lyckades jag med konststycket att lossa fjädern...
Men efter några väl valda ord.. kom fjädern på plats igen. Undrade mest om det fanns nåt enklare sätt än som jag gjorde. Jag försökte mata in fjädern från startkroken och utåt men, startkroken ploppade ur för mig hela tiden och gjorde det krångligt.
Har för mig att det aldrig varit så krångligt förr... Kanske minns fel..
Jo då det händer..T Tullen127 skrev:
stod tidigare i somras och dansade runt med en fjäder till en gräsklippare..
höll på att bli galen innan jag fick till det..
När ni håller på med dessa fjädrar.. använd skyddsglasögon... Jag fick en fjäder strax under ögat en gång... vet en som blev blind på ena ögat av en sådan händelse...
Tack, bra tips - skyddsglasögon låter väldigt vettigt. Det är länge sen jag vräkte ur mig såna eder som jag gjorde - tur att jag var ensam. Det var näst intill omöjligt att få "startkroken" att inte hoppa ur när jag matade in fjädern. Jag tror (vet inte) att fjädern sitter djupare i den här enheten än de jag grejat förr.Maskintok skrev:Jo då det händer..
stod tidigare i somras och dansade runt med en fjäder till en gräsklippare..
höll på att bli galen innan jag fick till det..
När ni håller på med dessa fjädrar.. använd skyddsglasögon... Jag fick en fjäder strax under ögat en gång... vet en som blev blind på ena ögat av en sådan händelse...
Men det är klart hade jag haft 3 eller 4 händer hade det nog gått snabbare..
Jo man är alltid en hand kort.. Eller en för mycket.. det är ett elände det där..T Tullen127 skrev:Tack, bra tips - skyddsglasögon låter väldigt vettigt. Det är länge sen jag vräkte ur mig såna eder som jag gjorde - tur att jag var ensam. Det var näst intill omöjligt att få "startkroken" att inte hoppa ur när jag matade in fjädern. Jag tror (vet inte) att fjädern sitter djupare i den här enheten än de jag grejat förr.
Men det är klart hade jag haft 3 eller 4 händer hade det nog gått snabbare..
Kort "avrapportering" efter kolvbytet på Hva'nMaskintok skrev:
Kört 5-6 tankar. De två första lugnare och med fetare inblandning (rök lite mer men lite får man ju stå ut med.)
Firade med svärd & kedjebyte...
Funkar som förr.