F fsn skrev:
Det ni har gjort är ju i praktiken ett godkännande på en förfrågan om extrarbete utöver offererat. Funkar nog utmärkt så länge det är en entreprenör som inte försöker sko sig på er bekostnad. Det finns väl inget som direkt tyder på att så är fallet.

Det är ju naturligtvis för att spara lite tid men jag tycker att det minsta man kan begära är en bilaga med á prislista för förväntade tilläggsarbeten.
Jag minns inte varifrån schablonvärdet för markarbetet kom, men det är en bra poäng att om den alltid är för låg så kanske man skulle fråga sig om det inte var en poäng höja.

I mitt fall fanns en tydlig prislista på tilläggsarbeten (jag tog bara inte med den), men den kommentaren var kanske inte riktad mot mig..

Hur gick det???

P PatrikJo skrev:
Det som bygger på luft är offerten. Entreprenören kan inte i sin vildaste fantasi trott att 60 ton skulle räcka, om det i själva verket går åt 528. Antingen har han lämnat en felaktig offert för att få jobbet, eller så har han räknat in åt helsike fel. Entreprenören är den som borde ha koll på hur mycket grus som går åt, inte trådskaparen.
Hellt rätt det som stör är entrepönörer som lockar och fäller köparen .
De borde varit ärliga och sagt exakt vad dom går åt för att köparen ändå ska bygga iaf så entrepönörern ändå kommer bli vald och skapar förtroende än att lura,kunden bara,föratt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.