Hej ska måla om på landet, och det sitter väv i nästan alla rum så nu undrar jag vilken färg ska man använda för att "mätta" väven så vi kan måla vanlig vit väggfärg på sen utan att behöva måla en massa gånger?
 
Vi fick tipset i vår (dyra) färgaffär att köpa billig vit takfärg på stormarknaden och grunda med denna. Funkade perfekt!
 
Jag fick rådet i färgaffären att köpa en billig väggfärg och grunda med.
Det var klokt, för det gick åt massor...
 
ok jag var på silvan för några dagar sen och fråga nämligen och då sa han att det var bäst att först använda nån färg sen köra på med vanlig vägg färg, men det kanske var takfärg har ingen koll på alla olika sortersfärger det finns tänkte nämligen åka till typ Byggmax och kolla för dom brukar väll vara billigare än dom "fina" affärerna typ Silvan Bauhaus Fredells?
Eller någon annan som vet vilken färg som är bäst att använda?
 
Har fått ett ännu billigare tips, tapetklister du blandar själv. Rejält ett lager, torka, färg. Om det fungerar vet jag inte.
 
Köp den billigaste vattenbaserade färgen du kan hitta fungerar jätte bra att mätta med.. Har själv kört easy cover i 2 rum nu och den suger massor färg..
 
Vi har i vårt vardagsrum en japansk papperstapet som föregående ägare målade över med akrylfärg. Detta har skapat problem i källare, där tapeten satt direkt mot betongen. Vad finns det för risker i vardagsrummet? Under tapeten där förutsätter vi att det är trä eller gips. Hus från -77.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.