Vilken färg?

  • Röd

    0 Röster 0,0%
  • Grå/blå

    6 Röster 100,0%
  • Antal röster
    6
Insidan av ytterdörren är i behov av lite kärlek och jag är lite kluven färgmässigt. Det gäller en bostadsrätt (landshövdingehus) som är i sig en röd/vit färg och alla ytterdörrar i föreningen är också röda. (OBS! Jag får enbart bara måla om insidan på ytterdörren)

Nu till frågan - vilken färg ska man välja? Det står just nu mellan att behålla originalfärgen eller köra på något nytt. Jag är otroligt förtjust i den här grå/blå färgen som ni kan se här nedanför. Bredvid har ni bilder på min dörr (mäklarbild och en "normal" bild).

Insidan av en ytterdörr målad i grå/blå nyans i en hall med ljusa väggar och vitmålat trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis öppen röd ytterdörr med metallbrevinkast, sett inifrån mot en trappuppgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd ytterdörr inifrån en liten hall med klädkrokar och en liten svart vägghängd hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


- Hallen är inte så stor och ljus - finns en risk att den kanske ser mörkare ut med en mörkare dörr?
- Kommer det påverka framtida försäljning - tycker de flesta om mörka dörrar?

Skulle verkligen uppskatta era tankar!
 
Jag hade målat den vit. Dels för att inte blanda in ytterligare en färg(vit smälter in bra med karm/foder) och sedan för att få hallen att kännas ljusare. Jag målade själv insidan av dörren vit för ljusare känsla istället för vinröd som tidigare.

Nyvitmålad dörr med brevinkast i en hall under renovering som bidrar till en ljusare känsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om tanken är att dörren får agera accent välj en färg som ger hallen ett lyft och eget uttryck, som du kan ta upp i andra detaljer som matta, knopplist etc.
Eller varför inte måla en byrå eller en pall i samma kulör.
Annars är som ovan sagt vitt det självklara valet.

Ett alt till att måla är att beställa foliering som enkelt kan tas bort vid försäljning. Kolla med ftg som folierar bilar tex.

Edit: Den blågråa nyansen är riktigt snygg, sober och jag skulle definitivt välja en matt yta :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.