@spacemoose Jag hade yale låset innan men när jag slängde ut mitt verisure larm så bytte jag till IDlock pga att kunna använda zwave. Den största skillnaden eller det som jag saknar mest med yale låset är att det har fysiska knappar. Idlock har touch och jag upplever touchen som lite seg ibland vid uppvaknandet av panelen annars så är de rätt lika i kvalitetskänslan. Kanske snäppet bättre låskista på idlock.
Idlock hade problem med batteri tiden men efter en firmware uppgradering så upplever jag som att det har försvunnit.

I homey:n kan du se vem som låste upp med kod eller tag men du kan inte i nuläget lägga till nya koder eller taggar utan det får du göra på varje lås.
Annars så kan man genom homey göra i princip allt som du frågade efter längre upp i tråden. tex låsa alla dörrar. Låsa/låsa upp på distans. schemalägga låsning samt aktivering av larm

Jag har själv ett sova läge som släcker alla lampor, låser dörrarna och aktiverar skalskydd på larmet.

• Gilla
vallevall
  • Laddar…
Är det någon som är haj på spc 3.9.1?
Jag har laddat ner detta och ska lägga till en trådlös IR WPIR.
Jag har satt in sändarmotagaren SPCW 120.
Men jag får inte upp detektorn i listan. Har även en knapp WRMT som jag inte får kontakt med.
I webgränssnittet står det under "sändarlista"

SW. and HW. versions pending

Är det någon ny firmware till SPCW 120 jag skulle behöva kanske?

A Ajare skrev:
Men jag får inte upp detektorn i listan. Har även en knapp WRMT som jag inte får kontakt med.

A Ajare skrev:

Verkar som du inte fått dit radion korrekt. Så dubbelkolla det. I mitt system står det:
RF Modul: SW. 4.6.1.67 - HW 0.2

gol gol skrev:
Verkar som du inte fått dit radion korrekt. Så dubbelkolla det. I mitt system står det:
gol gol skrev:
gol gol skrev:
Jag har provat detta har startat om centralen och tagit bort SPCW 120 och satt dit den igen.
Gröna dioden lyser på kortet men ingen annan av de tre.
Såg på nätet att det skulle finna en firmware 3.9.5 men inte vart den går hitta. Troligtvis inte det som är lösningen på mitt problem. Någon som vet om det finns firmware till SPCW120 att hitta någonstans?

Lånar tråden lite.

Jag har ett SPC 4320 och har problem med signalen från mina trådlösa IR (se bild). Jag har en idé om att köpa en extern antenn för 868 MHz med 5 meter kabel och placera den närmare gästhus/garage. Jag inbillar mig att det externa antennkit som Vanderbilt säljer inte räcker till (SPCW101.000).
Skärmdump av säkerhetssystemets gränssnitt som visar status för olika sensorer med låg signal för IR-detektor i gästhuset.

Någon som provat att utöka räckvidden för trådlöst med en noname antenn ?

https://www.conrad.se/p/tradloes-an...CqPW5rCM1Nle5QMSWyfCHBBoC2AoQAvD_BwE&vat=true

I Inagröbo skrev:
har ett SPC 4320 och har problem med signalen från mina trådl
Jag köpte två sådana här. En till gsm modemet och en till den trådlösa modulen. Lite kraftigare än den du länkade in. Har dock inte lagt till någon trådlös enhet ännu så inte hunnit testa, men det kommer några stycken inom kort är det tänkt.
gsm modemet ger bra signal iaf.

https://www.kjell.com/se/sortiment/...nn/4g-antenn/midimag-4g-antenn-7-8-dbi-p30064

• Gilla
Inagröbo
  • Laddar…
Har precis passerat 1år sen jag behövde hjälp och nu är det dags igen.
Återigen är det SPC Connect som inte ansluter.
Har provat att radera och lägga till men ingen lycka.

Finns det nån här som kan hjälpa att återställa en reg nyckel?

É
Någon som vet mer om BHO och TR? Vilket mostånd som gäller? Jag hittar inga inställningar i sin centralen likt övriga ingångar.

Det satt ett 2.2kohm där så då antog jag att det är det vad den kräver. Men när jag dubbel balanserar min sirenslinga funkar det inte, blir bara sabotage vid helt avbrott. Centralen verkar nöjd med både 2,2 och 4,4kohm. Blir ju runt 4,4kohm när jag tar bort sirenens kåpa, men inget larm ändå.

I övrigt kör jag inte med 2,2kohm Utan gjorde det är bara här för att det satt sånt innan på just TR.

RilleRock
É ÉlPontus skrev:
Någon som vet mer om BHO och TR? Vilket mostånd som gäller? Jag hittar inga inställningar i sin centralen likt övriga ingångar.

Det satt ett 2.2kohm där så då antog jag att det är det vad den kräver. Men när jag dubbel balanserar min sirenslinga funkar det inte, blir bara sabotage vid helt avbrott. Centralen verkar nöjd med både 2,2 och 4,4kohm. Blir ju runt 4,4kohm när jag tar bort sirenens kåpa, men inget larm ändå.

I övrigt kör jag inte med 2,2kohm Utan gjorde det är bara här för att det satt sånt innan på just TR.
Det skall ligga 1st 2.2k i serie på sirensab som indikerar sab om den tappar 2.2k.

RilleRock
Har inte svarat här på ett tag och det kommer förbli så ett tag framöver då ja är inlagd och isolerad på hematologen sen ett tag.

Orkar inte svara på specifika frågor under denna tid men behöver ni hjälp med att återställa krypteringsnyckeln så skicka över ert regid i pm då ja kollar av mobilen väldigt sporadiskt.

RilleRock RilleRock skrev:
Har inte svarat här på ett tag och det kommer förbli så ett tag framöver då ja är inlagd och isolerad på hematologen sen ett tag.
Det var riktigt tråkigt att höra - jag, och säkert många andra som hänger här, hoppas på ett snart tillfrisknande!

• Gilla
jimmyboy_666 och 2 till
  • Laddar…
É
RilleRock RilleRock skrev:
Det skall ligga 1st 2.2k i serie på sirensab som indikerar sab om den tappar 2.2k.
Ja och då tänker jag mig att det är 2.2k SAB/TR ska ha? Och allt under och över, likt en dubbelbalanserad slinga, ska indikera fel/sabotage. Men tydligen accepterar ingången 4.4k med så funkar inte med dubbelbalanseringen på denna slinga.

Någon som vet varför det är annorlunda på just BHO/TR? Kanske bättre köra med dubbelbalansering och en vanlig ingång istället? Risken att nån ska koppla sig förbi slingan är minimal, men det är den å andra sidan på alla andra objekt som MK/IR i anläggningen med så varför skulle man skilja på just övervakning av siren?

RilleRock
É ÉlPontus skrev:
Ja och då tänker jag mig att det är 2.2k SAB/TR ska ha? Och allt under och över, likt en dubbelbalanserad slinga, ska indikera fel/sabotage. Men tydligen accepterar ingången 4.4k med så funkar inte med dubbelbalanseringen på denna slinga.

Någon som vet varför det är annorlunda på just BHO/TR? Kanske bättre köra med dubbelbalansering och en vanlig ingång istället? Risken att nån ska koppla sig förbi slingan är minimal, men det är den å andra sidan på alla andra objekt som MK/IR i anläggningen med så varför skulle man skilja på just övervakning av siren?
Du skall inte dubbelbalansera bho/tr.
Du behöver veta 2 tillstånd:
Normal
Sab

Övriga enheter dubbelbalanseras för att få ut 3 tillstånd:
Normal
Larm
Sab

• Gilla
ÉlPon
  • Laddar…
Hej, jag har en SPC 4320 som jag har uppdaterat firmware till 3.8.5, men jag lyckas inte uppdatera manöverpanelen (K623). När jag laddat in filen SPC 3.8.5.pfw via webbsidan står det:

Current Version Upgrade Version Action
1.02 [13MAR13] 2.00 [21JUL16] FW Mismatch

Sedan kan jag klicka på Upgrade all hur mycket jag vill utan att något händer. Se bild. Alla förslag mottages tacksamt.
Skärmbild av SPC 4320 firmware-uppdatering med felmeddelande "FW Mismatch" på manöverpanel.

P.S. Krya på dig RilleRock. Utan ditt bidrag på forumet hade jag inte kommit så här långt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.