26 318 läst · 79 svar
26k läst
79 svar
Lampan är tänd men ingen är hemma
Det är bättre att fråga dumma frågor här. Än att felen inte blir åtgärdade.Så det är bara att fråga på. Sen är det bra om folk vet än att tro. Fast goda råd är alltid bra.L Livslärlingen skrev:
Jag tror att trådstartaren hade ganska lätt kunnat gå i land med att fixa till det där själv med ett stöd från forumet.
Det har vi varit med om lite då och då, hur forumet hjälpt fram till ett väldigt bra slutresultat.
Nu deklarerade TS så väldigt tydligt att hen ville få dit en elektriker, så jag tror inte att intresset att fixa det själv riktigt fanns.
Det har vi varit med om lite då och då, hur forumet hjälpt fram till ett väldigt bra slutresultat.
Nu deklarerade TS så väldigt tydligt att hen ville få dit en elektriker, så jag tror inte att intresset att fixa det själv riktigt fanns.
Självbyggare
· Västmanland
· 61 inlägg
Intresset finns helt klart att få det åtgärdat själv, men eftersom min kunskap är så pass begränsad känns en elektriker rimligt att ta ut för att (om möjligt) få en guidning och förklaring på plats!Mikael_L skrev:Jag tror att trådstartaren hade ganska lätt kunnat gå i land med att fixa till det där själv med ett stöd från forumet.
(Samtidigt ville jag vara tydlig med att en elektriker ska komma ut, för det är vad lagen säger, även om jag inte har något emot hemmafix)
Inget ont om all kunskap som finns här, men när den ena säger höger och den andra vänster vet jag inte alls vart jag ska och att famla i mörkret kring det här känns som att det kan bli väldigt dyrt i slutet!
Med det sagt, så tar jag absolut emot en konkret lösning på problemet hur du/ni hade gjort.
Bra beslut. Tror det är bra att inte utmana ödet för mycket. Det är till räckligt många som söker spänning i trafiken. Fast har man hjälm när man cyklar i trafik är man ju odödlig iaf i Stockholms trafiken. Prova att koppla med hjälm nästa gång. Så dör du iaf inte.L Livslärlingen skrev:Intresset finns helt klart att få det åtgärdat själv, men eftersom min kunskap är så pass begränsad känns en elektriker rimligt att ta ut för att (om möjligt) få en guidning och förklaring på plats!
(Samtidigt ville jag vara tydlig med att en elektriker ska komma ut, för det är vad lagen säger, även om jag inte har något emot hemmafix)
Inget ont om all kunskap som finns här, men när den ena säger höger och den andra vänster vet jag inte alls vart jag ska och att famla i mörkret kring det här känns som att det kan bli väldigt dyrt i slutet!
Med det sagt, så tar jag absolut emot en konkret lösning på problemet hur du/ni hade gjort.
Liknande trådar
-
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Ugnslampan blinkar tänds och släcks när strömmen är på
Vitvaror -
Väggstömbrytare, vilken tänder lampan? (omröstning)
El -
Lossa lampan över diskbänken så jag kan byta lysröret eller glimtändaren
El -
Ingen ström på tändkabel-fas när lampan lyser?
El