Hej

Ska börja renovera så smått hemma och börja med golvet som sträcker sig över hallen och köket.

Har aldrig lagt golv förut så har ingen erfarenhet av vad man ska välja. En liten snabb googling verkar säga att Pergo är det bästa valet, men det kostar ju lite mer. Pergos golv verkar börja på i alla fall 300kr/m2.
Det är ca 20-25 kvm jag behöver, och då blir priset åtminstone 6000kr.

Det finns ju många andra alternativ som börjar på 100kr och upp till 200kr. Både Rusta och Hornbach har många alternativ för 150kr, då skulle jag spara halva kostnaden. Är det några av dessa som är vettiga? Eller är det ändå en nobrainer att punga ut och köpa Pergo?

Tack för tips

köp pergo det är lite lotteri att köpa de billigaste

Körde vinylgolv i köket denna gång, ser det som en kompromiss mot att flytspackla och lägga klinkers. Blev för komplicerat och dyrt då jag skulle behöva ha någon som gör det åt mig medans lägga nytt klickgolv är busenkelt. Efter flertalet missöden med vatten ut från kylskåp ville jag ha något som inte förstörs om det råkar rinna ut vatten på det. På det golvet vi valde nu tål det ju givetvis väta i sig självt men enligt instruktion kunde man även lägga silikonsträng i 'sponten' så blev det vattentätt.

T tergo skrev:
köp pergo det är lite lotteri att köpa de billigaste
Ok. Är det utseende man betalar för eller menar du att dom något billigare kan vara typ sneda eller svåra att lägga?

N naikon skrev:
Ok. Är det utseende man betalar för eller menar du att dom något billigare kan vara typ sneda eller svåra att lägga?
Kolla dimensioner, både längd och tjocklek. Har lagt större utrymmen och då valt Pergo's långa, 2m, och 10 mm tjocka. Även valt vattentåliga då kök varit del av läggningen vid två läggningar.
Och som svar, ja det påverkar.

N naikon skrev:
Är det utseende man betalar för
det är att det ska lika dant ut efter några års användning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.