Med risk för att det här redan diskuterats 100 ggr .

Jag har bilat upp golvet i källaren, isolerat med 10 cm cellplast, lagt golvvärme och gjutit nytt golv. Har planer på att lägga laminatgolv ovanpå allt detta.

Behöver man lägga såna här platonmattor under laminaten? Eller borde golvvärmen och isoleringen ta hand om fuktproblemen från golvet?
 
Jag har gjort ungefär samma sak i min källare, men då mina väggar fortfarande har markkontakt så finns risk för fuktvandring kvar. Därför kommer jag att välja klinkers där, som ju dessutom leder värmen bättre
 
Platon ovanpå golvvärmen, funkar det? inte för att jag vet men det låter väldigt fel eftersom platonmattan är tänkt att ventilera bort fukt via luften som cirkulerar är väl risken stor att även värmen ventileras upp i socklarna?? Eller tänker jag fel?? Blir iofs varmt i rummet ändå antar jag men själva vitsen med golvvärme tror jag försvinner, vad säger tillverkarna av golvvärmesystemet om den lösningen??
Jag la platon underst, sen frigolit med spår för värmeslangen ovanpå den och sist laminatgolvet.
Om jag gjort som Du skulle jag lägga klinkers direkt på det gjutna golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.