Håller på och lägger in ett helt nytt laminatgolv. Undergolvet har inga höjdskillnader någonstans. Men ändå så blir det höjdskillnader på laminatgolvet. För golvet blir som en skål, vi får liksom inte ner det riktigt. Har ett logoclic och ett pergo. Pergot är ännu värre det får vi inte till att klicka ner öht det tar bara emot. Medan logoclicen kommer ner men inte riktigt hela vägen. Vad gör vi för fel?
 
T
Bilder?
 
Har ni använt slagkloss när ni lägger? Detta och att vara noggrann med att första raden blir rak brukar räcka på laminatgolv.
 
G-83 G-83 skrev:
Har ni använt slagkloss när ni lägger? Detta och att vara noggrann med att första raden blir rak brukar räcka på laminatgolv.
Ska den användas när golvet väl ligger ner? För vi får liksom inte ner golvet..:/
 
T tank77 skrev:
Bilder?
Det blir liksom såhär. Vi sätter in golvet i vinkel, men sen får vi inte ner det. Det liksom hänger i luften och blir som en skål vid skarven.

Detta är logoclic golvet. Pergot är ännu värre det får vi knappt ner öht..

IadQjfwJJnTQ600f6mE24ue2TAg8vNLTF6ObhMNA45QeMOz7AWOT9hmItUV2UAQE8FrzSJejYFd7-H472_zMaVGk_fcIREtxuivLnfItPjbr71ECpPqmcav4uHq6N5Njnak4MxqMlkk63j6gHohU0EVnrUgwNLVoSXNacjqni0gqsdXMmU1tn1eo1iKw58KGs0GvAVLmj15uLrn8sUnTbvBGw6QAvLoPvXiKGKvwPQeNVnlIhlawqlKGIbIDtLhmGlS53Q-ihKOUvMHOF30svspF8F-M2pwYtPD5Sp47VRi-RvL2NOhZZo25bl0O8TLun07vTe2Xvdq2C3HJcexfB5YEkynGt7dDYIOffAcSeTiQ0KiyKnIoYuSn5qRBVyzbHD-eoY5EIbhuH3sRZm5an746RMJ_Q_1QnT5Im7BHW03F0LmPC0kR9UhECyWSRy2wFQX4swzR4MmW843c1u1ugCmUAW8JxLTDzdq4Yb78c5RMS460KqxR6SQP5Zi6e0vFPz-x1dX25GIir--bf0XsFA1HjZNpd_-_xP9Zi6ynzfciAMzlsSR7Fgc2YxeE80ivQARDbO4Rt_2ggNnxCFO_r5DsMnmL80y_6AdZAx5KZr6UphHgPZ_pARSbtCb93y7yCNmiR0zT1nhB7dKwUdMVrL_-IiQf87cmoDd7So3wtFvtjvwC-wmtME7ogmTN=w2408-h1805-no
 
Tobzter
Slagkloss löser detta
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Det brukar va så med första raden. När ni får på en rad till så kommer det lägga sig ner.
 
Jag förstår det som att ni inte får golvet att klicka i ordentligt. Det kan vara lite knepigt i början, då det gäller att hitta rätt vinkel när bräderna ska klickas i varandra. Om det tar emot och golvet reser sig gör man fel . Youtube är fullt med filmer om hur man gör. Jag rekommenderar att kolla in några av dem.
 
maah maah skrev:
Det brukar va så med första raden. När ni får på en rad till så kommer det lägga sig ner.
Vi är uppe i tre rader och det är skålformat..samt att det vickar en hel del ute i hörnena...Trots att undergolvet verkligen är spikrakt..
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag förstår det som att ni inte får golvet att klicka i ordentligt. Det kan vara lite knepigt i början, då det gäller att hitta rätt vinkel när bräderna ska klickas i varandra. Om det tar emot och golvet reser sig gör man fel . Youtube är fullt med filmer om hur man gör. Jag rekommenderar att kolla in några av dem.
Det är just vårt problem att golvet liksom vill resa sig upp igen och blir som en typ V form i skarven..

Är det vinkel vi gör fel med då?

Har försökt kolla youtube men alla filmer jag hittar visar bara hur dom sätter in kortsidorna sen klipper dom i filmerna när dom klickar i på längden så golvet ligger ju bara där snällt för dom...
 
Nu när jag ser bilden är jag enig med många andra här. Slagkloss.

Men en annan sak: ibland när man sätter brädan i vinkel kan man behöva vicka i den i spåret. Det går inte att bara sätta i vinkel och trycka rakt ned. Du sätter alltså an i vinkel och vickar sedan brädan lite mens du trycker in den i spåret och lätt nedåt. Det känns då när det så att säga hakar i ordentligt och brädan kan lägga sig plant.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nu när jag ser bilden är jag enig med många andra här. Slagkloss.
Hur ska slagklossen användas för att få bukt med detta? Slår man liksom med slagklossen uppifån då och tvingar ner golvet?
 
K katten12 skrev:
Hur ska slagklossen användas för att få bukt med detta? Slår man liksom med slagklossen uppifån då och tvingar ner golvet?
Jag redigerade inlägget ovan. Slagklossen kommer in först på slutet när brädan kan ligga nästan plant. Då kan du slå in den från sidan in i spåret, inte uppifrån. Slagklossen ska helst ha ett spår så att du inte förstör noten på brädan du slår på.
 
Redigerat:
K katten12 skrev:
Hur ska slagklossen användas för att få bukt med detta? Slår man liksom med slagklossen uppifån då och tvingar ner golvet?
Prova "banka" ner skarven med en gummiklubba, kan räcka för att få det att klicka i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.