55 292 läst · 139 svar
55k läst
139 svar
Lamellfräs för 500:-!
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Göteborg
· 167 inlägg
CCPusher har svaret.
Separat låsning på höjdjustering och vinkelanslag är precis vad det är! Och höjd och vinkel kan ställas in oberoende av varandra.
MVH den händige
Separat låsning på höjdjustering och vinkelanslag är precis vad det är! Och höjd och vinkel kan ställas in oberoende av varandra.
MVH den händige
Hej
Upplever fräsen lite glappig allmänhet.
Provade att kexa ett 45° hörn och detta gick gör bra.
Åtekommer när jag har kexat ihop en verktygslåda för min C6BU2 cirkelsåg.
Ett par bilder, Bild TV vinkelanslaget & skruven på toppen ställer höjden. Bild TH djupinställning och den svarta knoppen nere på aluminiumanhållet låser höjdjusteringen.
/P
Upplever fräsen lite glappig allmänhet.
Provade att kexa ett 45° hörn och detta gick gör bra.
Åtekommer när jag har kexat ihop en verktygslåda för min C6BU2 cirkelsåg.
Ett par bilder, Bild TV vinkelanslaget & skruven på toppen ställer höjden. Bild TH djupinställning och den svarta knoppen nere på aluminiumanhållet låser höjdjusteringen.
/P
Redigerat:
Vill man spara in lite glasspengar på kexen kan man dra en repa förbi jula.. där säljs nämligen kexen en 30-lapp billigare
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=050039
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=050039
Redigerat:
CCPusher skrev:
Vad har Långhålsborrsats 6 delar med kex att göra
lites vårt att veta om dom är billigare då det inte framgår på HN hur många det är och där ingår det ju limflaska.
Ok, I fucked up och postade en dålig länk. My bad!
Förvisso så står det inte på haralds hemsida hur många kex som ingår, det gör det dock i katalogen.. http://haraldnyborg.livebook.dk/livebook.php?book=haraldnyborg_sv_januar_b&userid=0&key=no&pagenum=9
Jag skulle inte posta information utan att ha sett båda paketen i verkligheten.
[edit] det är till och med samma antal kex av respektive storlek i de båda paketen.
Förvisso så står det inte på haralds hemsida hur många kex som ingår, det gör det dock i katalogen.. http://haraldnyborg.livebook.dk/livebook.php?book=haraldnyborg_sv_januar_b&userid=0&key=no&pagenum=9
Jag skulle inte posta information utan att ha sett båda paketen i verkligheten.
[edit] det är till och med samma antal kex av respektive storlek i de båda paketen.
Redigerat:
Någon som kört mer med sin maskin och har fler utlåtanden? Plockade nämligen upp det sista exet i Löddeköpinge idag men jag är fortfarande skeptisk till om den kan vara värd 338spänn. Har inte provkört den så jag går fortfarande och suger på det öppna köpet...
Maskinen som låg på demo i butiken var ju rätt glappig men finishen var högre än jag hade väntat mig.
Maskinen som låg på demo i butiken var ju rätt glappig men finishen var högre än jag hade väntat mig.
Hej
Liten uppdatering.
Efter nogrannare inspektion så är det så att skalan för anhållet sitter typ ca 2° fel och det går inte att jystera mer åt det hållet. Men det går ju fint att dubbelkolla med en vinkelhake.
Ingen mjukstart på maskinen gör att den gärna rycker till lite och man måste positionera rätt den efter start.
Det som stör mig mest är glappigheten
Skall du kexa några lådor ibörjan och tror att maskinen mest kommer att ligga på hyllan så kan man ju inte klaga på dena maskin, men vet du att du kommer använda den mycket/ofta så skulle jag nog lägga till några tusen och skaffa en proffsmaskin.
Nu måste man köpa mer tvingar/limknektar oxo
Liten uppdatering.
Efter nogrannare inspektion så är det så att skalan för anhållet sitter typ ca 2° fel och det går inte att jystera mer åt det hållet. Men det går ju fint att dubbelkolla med en vinkelhake.
Ingen mjukstart på maskinen gör att den gärna rycker till lite och man måste positionera rätt den efter start.
Det som stör mig mest är glappigheten
Skall du kexa några lådor ibörjan och tror att maskinen mest kommer att ligga på hyllan så kan man ju inte klaga på dena maskin, men vet du att du kommer använda den mycket/ofta så skulle jag nog lägga till några tusen och skaffa en proffsmaskin.
Nu måste man köpa mer tvingar/limknektar oxo
Redigerat:
Jag öppnade min låda och ryckte lite mer i den och försökte ställa in lite vinklar och liknande och insåg att den nog inte är något för mig. Tror jag lämnar tillbaka möget. Tradigt att en fin maskin kostar 2500 spänn, något som frugan nog motsätter sig
Jag var och klämde på CO's kexfräs för ca 600:-
Den var lite glapp men känndes ändå stabil. JAg fick dock hyra en Domino väldigt förmånligt och vilken skillnad.!!!
Helt stum! och när man som jag gjorde i går skulle sammfoga 13mm mdf så tror jag att glappigheten skulle ha ställt till det.
Den var lite glapp men känndes ändå stabil. JAg fick dock hyra en Domino väldigt förmånligt och vilken skillnad.!!!
Helt stum! och när man som jag gjorde i går skulle sammfoga 13mm mdf så tror jag att glappigheten skulle ha ställt till det.
Väljer att väcka liv i en gammal tråd, jag funderar nämligen också på att köpa mig en billig lamellfräs. Jag var och klämde på en MacAllister på hornbach som kostar ca 900 spänn, mot en femhundring på Jula/Classe/Harald, men den kändes rätt mycket stabilare måste jag säga. Är det någon annan som klämt på den? Hur har det gått för er som köpte en på Harald i våras?
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Alltså Jag kör med en maskin köpt på jula toledo något som fanns när de körde någon kampanj inte sett den sen dess. Jag har gjort slut på strax över 2000 kex jag köper lamellos i lådförpackning om 500 st vilket nog är mer än de flesta hemmafixare gör av med under många år och jag har inget att anmärka på maskinen.
Vi har en lamello top 20 på jobbet jättefin och jätteexakt och kannon precision fortfarande efter 6 års flitigt användande största fördelen är ju att man kan flytta klingan i höjdled.
Man skall alltid kexa mot ett bord eller liknande men det är viktigt att det är plant finns inga annhåll i värden som funkar bättre än ett stadigt plant bord.
Vi har en lamello top 20 på jobbet jättefin och jätteexakt och kannon precision fortfarande efter 6 års flitigt användande största fördelen är ju att man kan flytta klingan i höjdled.
Man skall alltid kexa mot ett bord eller liknande men det är viktigt att det är plant finns inga annhåll i värden som funkar bättre än ett stadigt plant bord.