Vi har en prydnadsgunghäst i trä där huvudet slagits av. Det har hänt nån gång tidigare och varit limmat.
Tänkte att jag skulle sätta några pluggar den här gången, så det blir starkare. I slöjden fanns några metallgrejor med spetsar för att enkelt få hålen på rätt ställn. Finns det något annat tips på att få hålen på rätt ställe?
Trägunghäst med avbrutet huvud, visad i två delar, på en trägolv framför vita skåpluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
fubar fubar skrev:
Vi har en prydnadsgunghäst i trä där huvudet slagits av. Det har hänt nån gång tidigare och varit limmat.
Tänkte att jag skulle sätta några pluggar den här gången, så det blir starkare. I slöjden fanns några metallgrejor med spetsar för att enkelt få hålen på rätt ställn. Finns det något annat tips på att få hålen på rätt ställe?
[bild]
Grejen kallas markeringsstift och finns på byggvaruhus etc.
 
Cruzze Cruzze skrev:
Grejen kallas markeringsstift och finns på byggvaruhus etc.
Eller en avklippt spik.
 
C
Jag skulle tänka mig för innan jag använder plugg där. Pluggen gör att ytorna måste tryckas ihop rakt emot varandra, men i och med att det är en brottyta och inte en helt slät yta behöver förmodligen delarna "skjutas ihop" för att få en bra passning. Vilket då hindras av pluggen.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.