Det var längesen någon engagerade sig i att skriva något om Dekorhus. Tänkte att jag skulle lämna lite info om MIN erfarenhet av dom.
Vi kontaktade dom i November 2009 och blev hänvisade till ägaren då det är han som har hand om all kundkontakt (verkar det som). Vi hade med oss en ritning på huset vi ville bygga och få en offert från honom. Han var mycket trevlig och tillmötesgående, kom med förslag på ändringar som påverkar kostnaden för huset vilket vi var mycket glada och tacksamma för. Förstagångs byggare som vi är. Man vill ju höra att detta är onödigt och detta kan man göra bättre om vi gör så här. Det är därför man kontaktar olika byggfirmor för att få lite olika perspektiv och bra pris såklart. I början var allt verkligen jättebra vi var jättenöjda med (?) nämner inga namn på ägaren och vi hade bestämt oss för att han ska vi bygga med. När vi väl bad om en offert var det en hyffsad offert som vi var nöjda med. Vi gjorde ändå ändringar och bestämde oss för totalentreprenad istället och ville få en ny offert som skulle gälla för hela huset. Det var då undanflykterna började. Det började med att jag hör av mig på tisdag sen var den entreprenören sjuk så jag får återkomma på fredag. Dekorhus hörde inte av sig på fredagen då ringde jag och frågade vad som händer varför ringer han inte och berättar hur det går. Då svarar han att han väntar på en till offert av en annan entreprenör. Såhär höll det på i ca 2-3 veckor. Han väntade svar från antingen den ena eller den andra. Helt hopplöst kändes det då vi hade bestämt oss för att samarbeta med honom. Vi fick nog till slut och ringde och sa att så som han håller på kommer han inte få några kunder och att vi var mycket missnöjda med hans insats . Han drog bara ut på allt helt i onödan då jag sa att vi måste lämna in en anmälan om bygglov innan jul. Han hade ju bara kunnat säga att jag inte kan eller hinner bygga åt er istället för en massa undanflykter. Vi vill ge han bara massa ris. Det att han var tillmötesgående i början väger inte upp för irritationen och frustrationen han utsatte oss för i senare skede. Vi är glada att han visade sitt rätta virriga stissiga jag innan vi hann påbörja ett samarbete. Hade han betett sig på det sättet vid ett samarbete hade denna historia slutat illa. Vi andas ut och är lyckliga över att slippa Dekorhus.
 
  • Gilla
teknikoenergi
  • Laddar…
Oj, har Dekorhus börjat med totalentreprenad? Jag trodde bara att de sålde byggsatsen, det har de alltid gjort tidigare.
 
Dom kanske går ut med stomresta hus men när man sätter sig ner och diskuterar nyckelfärdigt så har han andra entreprenörer han jobbar med. Så han kan bygga både stom och nyckelfärdigt. Vi hade ganska höga krav och detta var kanske det som avskräckte honom från att bygga med oss. Fast allt som vi ville ha frågade vi först (kan du fixa det?) På allt som vi ville ha sa han att det var inga problem. Sen när det kom till skott klarade han inte av jobbet. Våran frustration ligger i att hos Dekorhus är det mycket snack och lite verkstad. Lovar allt man vill ha men klarar inte av det.
 
  • Gilla
teknikoenergi
  • Laddar…
Nej, de går ut med att de bara säljer byggsatsen, resten får du klara själv. Fast han borde ju ha sagt det tydligt på en gång.
 
Vi har ju redan beställt ett Dekorhus, och din förklaring stämmer in exakt på hur det funkar för oss!
Jätte trevlig och proffsig från början tills vi skrev på beställningen.
Sen har det bara varit en massa bråk, både hantverkare och byggmatrial som aldrig kommer (fortfarande inte) Ringer man våran säljare så får man en dålig förklaring till vad som är fel, och man får ett nytt datum, och så har det hållt på (än idag) Vi skulle ha haft ett hus idag, men dom har endast lyckats med en platt som vi fick bråka oss till (Det är sant dom tar även på sig det) Huset är nu snart tre månader försenat!!!
Vi har aldrig fått en ursäkt eller ens ett riktig förklaring. En gång sa dom att jag inte skulle klaga för jag hade fått ett sånt bra PRIS! Det här företaget känns långt ifrån proffsigt och idags läget så ångrar vi mycket!
Det vi har skrivit är bara en del av den här jobbiga historian...
Vore kul och höra från någon som byggt med Dekorhus både ris och ros!
 
är inte det otroligt vanligt att säljare/kunder ofta blandar nyckelfärdigt och totalentrepenad som samma sak ???låter samma ,men kan vara olika som citron och banan.
men kan kosta skjortan för den som tror fel.
 
När jag läser detta så tänker jag direkt på den Säljare/entreprenör från Anebyhus som vi hade. Denne säljare slutade/fick gå (välj en) på Anebyhus, varför kan jag ana,och när jag sedan ser att han nu mera är på Dekorhus, ja då är jag inte förvånad.

Nu tror jag inte att det kanske är just han i dessa fall,men det verkar spegla lite hur Dekorhus moral är då de har sådana representanter.
 
Hoppla, jag måste tillägga att det verkar som det finns moral hos Dekorhus, säljaren som jag talar om är inte kvar hos dem längre. Tydligen är han hos LB Hus nu.

Bränner man sitt skepp på ett ställe så kan man ju alltid dra vidare. Anebyhus - Dekorhus - LB Hus inom ett år.
 
då är det lb hus som man får akta sig för i ditt område då ?+
 
Det kanske bara är under en kort period man får akta sig, om mönstret fortsätter. LB Hus får väl också upp ögonen som de andra :p
 
Åke Eliasson och hans företag;Meribell, Byggton villan och Åkeva är dom företagen vi vart lurade av, Enligt Åke var han ägare av Dekorhus men under byggtiden kom det fram att han inte ens var delägare.
Vårat drömhus har blivit en mardröm och jag varnar alla som har med denne Åke Eliasson göra är bryt så fort ni kan!
 
  • Gilla
teknikoenergi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.