Hej igen. Nu har han varit o kollat på jobbet o han rekommenderade att sätta i en rostfri slang i. Kunde även gå att glidgjuta men han tyckte det var bättre med slang så de får bli så. Skorsten är ca 5.5m . Pris med slang o arbete efter rot var 8500kr
Är de ok pris eller?

Mvh anders
 
M
Låter dyrt - jag betalade 1000:-/m inkl material och arbete.
Kollade han stosen mot pannan?

Kan hända att man sätter rör av bättre kvalité när det skall eldas med panna eftersom driftstiderna är mycket högre än vad vi har på vår kakelugn som vi satte rör till och att det därmed är dyrare.
 
  • Gilla
Mankasrha
  • Laddar…
Han kollade in i rökröret på pannan och kollade med kameran uppifrån skorsten så de borde han sett då tycker jag.
 
Nej nej nej, sådant ser man inte bara sådär. Man måste använda en rökpatron eller liknande.
Visst, om det är stora hål som man kan se rakt igenom. Men man kan inte utgå från att man ser ett skvatt av var det läcker, man måste följa röken.

Kollade han inte med rök? Det är en rätt enkel sak för dem.
 
  • Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
8K är bra pris. Men rör gör att man tappar en del värme mot murstocken. Det kan vara bra om man vill ha det så isolerat som möjligt, men dåligt om man vill ta tillvara värmen från murstocken till resten av huset.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Varför inte glidgjuta? Det gör man ju själv för några hundra.
 
Ulric skrev:
Varför inte glidgjuta? Det gör man ju själv för några hundra.
Det där har jag hört många säga här på forumet, men jag har än så länge inte stött på en enda person som faktiskt har glidgjutit själv.

Har du det?
 
Sedan är det ju, tycker jag, lite overkill att glidgjuta en hel pipa om det bara är ett läckage runt stosen eller en enstaka skarv nära anslutningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.