Har en äldre Electrohelios kombinerad kyl/frys, upptäckte att kylen inte kylde men frysen är ok. Läste nånstans om att man skulle kolla huvudsäkringen men då skulle väl inte lampan lysa i kylen om det är det?
Har avfrostat den idag och den får stå tills imorgon innan jag sätter på den ifall det är nån ispropp nånstans.
Kan jag testa nåt mer?
Har avfrostat den idag och den får stå tills imorgon innan jag sätter på den ifall det är nån ispropp nånstans.
Kan jag testa nåt mer?
byt termostatLingonlisa skrev:Har en äldre Electrohelios kombinerad kyl/frys, upptäckte att kylen inte kylde men frysen är ok. Läste nånstans om att man skulle kolla huvudsäkringen men då skulle väl inte lampan lysa i kylen om det är det?
Kan jag testa nåt mer?
i värsta fall byt kompressor
Den är kanske 15 år gammal, hur ska man veta vilken modell det är? Finns inga synliga lappar nånstans.
Kollade på youtube om byte av termostat, verkar inte vara så noga med vart sladdarna ska sitta eller?? Sedan har jag en modell där änden bara ska petas in, finns inget ställe där den skall skruvas fast.
Bara att putta ner då? Får den kontakt med något? Ingen ide att dra fram den och dra ur nätsladden väl,
Har satt igång den och det gurglar lite i skåpet, normalt?
Jättetack för alla svar jag får.
Bara att putta ner då? Får den kontakt med något? Ingen ide att dra fram den och dra ur nätsladden väl,
jo sladdarne måste sitta rättLingonlisa skrev:Kollade på youtube om byte av termostat, verkar inte vara så noga med vart sladdarna ska sitta eller?? Sedan har jag en modell där änden bara ska petas in, finns inget ställe där den skall skruvas fast.
våldsamt ovanligt med skåp på 15 år som du bara puttar in kappilärröret
gurglet borde göra att den blir kall
men...utan modelbeteckning så
okayLingonlisa skrev:
ett Ungerskt skåp från 2013
förvånande att det hållit så här länge
om kompressorn går och frysen blir kall men inte kylen
då är det skrot
annars byt termostat
https://shop.electrolux.se/kylskap-...mostater/termostat-till-kyl-frys/p/2426350183
har satt igång den och det gurglar i frysen också, hör dock inget ljud när man vrider på termostaten.
Så om frysen blir kall men inte kylen så hjälper inte ett termostatbyte?
Så om frysen blir kall men inte kylen så hjälper inte ett termostatbyte?
Hej!
Följdfråga kommer här, kollat runt på olika sidor och hittat en, man kan få hjälp med installation men det är väl bara en stickpropp som ska sättas in och justera så den står rakt. Nåt mer är det väl inte??
Följdfråga kommer här, kollat runt på olika sidor och hittat en, man kan få hjälp med installation men det är väl bara en stickpropp som ska sättas in och justera så den står rakt. Nåt mer är det väl inte??
precis!Lingonlisa skrev:
det du kanske behöver hjälp att bära men det finns nog någon på närmre håll
Tänkte boka inbärning och bortforsling av den kapputta men installation tar jag inte då, såg att det är Bring som kör ut, tänk om jag köpt en tvättmaskin med icke stickpropp samt vattenanslutning.
Vill passa på att tacka alla som hjälpt mig med denna fråga, har ju lite problem med bilen också men det tar jag i nåt bilforum! Tack än en gång!!
Vill passa på att tacka alla som hjälpt mig med denna fråga, har ju lite problem med bilen också men det tar jag i nåt bilforum! Tack än en gång!!