Igår stod jag framför min två år gamla Kyl utav märke Huskvarna QR2349W och konstaterade att den låter lite väl märkligt när man öppnar dörren till den.

Kollar under kylskåpet, nära metalpinnen sprinten som håller fast dörren i skåpet.
Och vad ser jag!?
Plasten under dörren samt gångjärnet har spruckit och lossat. Se bild.

Någon som har haft samma problem som jag har just nu ?
Samt är det så är man kan förvänta sig dyra kylskåp skall bete sig.
Hade räknat med att kompressorn eller nått större mekaniskt skulle ge sig efter ca 10 år eller nåt, men inte att plasten skulle ge sig i dörren ?
Man kanske skulle kunna hävda att " ja men det får man räkna med om du har grejor i kylskåpsdörren osv." men det finns ju hyllor där och dessa skall väll användas eller har jag missat nått ?

Crap säger jag bara!! ;)
Återkommer med mer info, då jag har kontaktat husqvarna samt återförsäljaren så får vi se hur de ser på saken.:)

/P

• IMG_1156.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ja du... vi har alla vitvaror i husqvarna och har haft service på dom fyra gånger under de året vi har haft dom. tittar nog på något annat märke nästa gång.

Hade en Elektrolux kyl/frys i förra lyan, (det är ju ungefär samma grejor) och den var väldigt gediget byggt, gångjärnen var helt i metall så dem lär inte gå sönder i första taget.
MEN den lät förfärligt högt! Det var en modell med dubla kompressorer, den ena ( som var till frysen) var i princip ljudlös medan den till kylen lät ungefär som spårvagnarna i Göteborg när den startade...

Har pratat med Electrolux service center angående det här. Det verkar som om de kommer och sätter in en ny dörr om det behövs. Vi får se hur det löser sig. Det verkar även kunna gå på reklamations "garantin" vad det nu är. Frågan är bara hur länge den nya dörren håller... 2 år till eller ?
P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.