338 läst · 4 svar
338 läst
4 svar
Kvänum vs snickerikök?
Medlem
· Östergötland
· 148 inlägg
Hej, står i valet om ett Kvänum kök eller beställa motsvarande från snickeri. Tänker på garantier som man får från Kvänum som ett plus medan ett snickerikök känns personligt. Vill i detta fall även ha det mer exklusiva som tilltalar köpare mest om man säljer…så vad hade ni valt? Tips? Så svårt att välja 🙈
Skall du investera i kök för att sedan sälja huset så behöver det bara se bra ut. IKEA kanske?
Medlem
· Östergötland
· 148 inlägg
Nej ska inte sälja huset och det är ett hus av finare karaktär byggt på 60 talet som kräver lite extra….sitter poggenpohl kök idag och kommer inte byta mot Ikea kök även om de är fina i sig. Undrar hur andra resonerar i frågan…D Dr.Barbarossa skrev:
Prio 1: Kvalite i material. Luckor i spån är alltid sämre än trä.
Prio 2: Finish och detaljer
Prio 3: Hantverk före varumärke
Så ett Kvänumkök med täckmålade askluckor skulle jag välja över lackad mdf från snickeriet.
Men är båda i ask skulle jag välja snickeriet.
Prio 2: Finish och detaljer
Prio 3: Hantverk före varumärke
Så ett Kvänumkök med täckmålade askluckor skulle jag välja över lackad mdf från snickeriet.
Men är båda i ask skulle jag välja snickeriet.
Medlem
· Östergötland
· 148 inlägg
Tack för svar.
Enligt uppgift så rör sig trä så Kvänums luckor består av olika delar med faner som ytskikt, snickeriet har också faner som ytskikt. Så då kanske det är värt att gå på snickeriet, det är dessutom billigare men det blir ju dyrare om det inte blir bra för då få får vi göra om istället... Det verkar vara ett bra snickeri som är vana att tillverka kök...H Hans G2 skrev: