Hej,
precis köpt en sarfatti 2097/30 som jag tänkt montera upp. Men har stött på patrull där tanken är att man ska borra upp monteringsplattan, som lampan hänger i. Jag har en takros som omöjliggör det.
Jag tänker att man kanske skulle kunna fästa vajern som lampan hänger i på kroken.
Har ni några förslag hur man kan gå runt problemet?
Christian
precis köpt en sarfatti 2097/30 som jag tänkt montera upp. Men har stött på patrull där tanken är att man ska borra upp monteringsplattan, som lampan hänger i. Jag har en takros som omöjliggör det.
Jag tänker att man kanske skulle kunna fästa vajern som lampan hänger i på kroken.
Har ni några förslag hur man kan gå runt problemet?
Christian
Snygg rosett. Kroken i taket på dessa är stor och det som krokas på där kommer att hänga ner en bit från taket. Det som kan göras är att koppla bort takdelen från din armatur och sätta en sådan här """" https://www.ljusbutik.se/sv/tag/takkapa som döljer kopplingarna och krok """ finns lite olika typer.
Tack, ska kika in hur djup jag behöver när jag fått eländet. Har du någon tanke hur man skulle kunna fästa vajern i kroken?J jonaserik skrev: