Hej,

precis köpt en sarfatti 2097/30 som jag tänkt montera upp. Men har stött på patrull där tanken är att man ska borra upp monteringsplattan, som lampan hänger i. Jag har en takros som omöjliggör det.

Jag tänker att man kanske skulle kunna fästa vajern som lampan hänger i på kroken.

Har ni några förslag hur man kan gå runt problemet?

Christian

• Takros med dekorativt mönster och en monterad krok på en vit takyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en metall monteringsplatta för lampa med kablar synliga, intill en vit underdel av en lampa.
    Skapa konto
  • Hand håller en monteringsplatta till en Sarfatti 2097/30 lampa med elektriska kopplingar och fästpunkter.
    Skapa konto
  • Hand håller en monteringsplatta och kabel från en Sarfatti 2097/30 lampa, med kartongen märkt FLOS i bakgrunden.
    Skapa konto
Snygg rosett. Kroken i taket på dessa är stor och det som krokas på där kommer att hänga ner en bit från taket. Det som kan göras är att koppla bort takdelen från din armatur och sätta en sådan här """" https://www.ljusbutik.se/sv/tag/takkapa som döljer kopplingarna och krok """ finns lite olika typer.

Ska du ha takkoppen kvar? Kommer det se vettigt ut?

J jonaserik skrev:
Snygg rosett. Kroken i taket på dessa är stor och det som krokas på där kommer att hänga ner en bit från taket. Det som kan göras är att koppla bort takdelen från din armatur och sätta en sådan här """" [länk] som döljer kopplingarna och krok """ finns lite olika typer.
Tack, ska kika in hur djup jag behöver när jag fått eländet. Har du någon tanke hur man skulle kunna fästa vajern i kroken?

M Maestrono skrev:
Ska du ha takkoppen kvar? Kommer det se vettigt ut?
Nej, du har helt rätt det kommer se bedrövligt ut med den som följde med. Kommer nog köpa en enkel kåpa som förslogs i föregående inlägg - dvs om det inte finns andra förslag.

C Christian123 skrev:
Har du någon tanke hur man skulle kunna fästa vajern i kroken?
Vet di vad en sockerbit är i El-sammanhang , en sådan träs på vajern så det blir en ögla, sen är det bara att dra och sälla i höjden och dra till skruvarna. Används ofta vid vajerhäng på stora lysrörsarmaturar

• Gilla
Peter_Nord och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.