K Krille4 skrev:
Ungefär det plus entreprenören för de första 30 meterna vid gatan d v s
10 kkr entreprenör
10 kkr bärlager, sättsand, hyra padda, stenlim och laser (om man nu ska räkna med de 3 kkr den kostade att köpa)
20 kkr för ca 300 st murblock inkl hemleverans

Kan helt klart rekommenderas då det både var roligt och var bra träning av kroppen:)

/Krille
bra jobbat mannen! stolt att du gjort klart det for jag vet att jobba med sten ar lite av en bitch.

anledningen till mitt intresse ar att jag byggde sjalv en stenmur pa 20m, stodmur pa en del av tomten som var viltvaxt och jag tankte att jag ville ha grasmatta. tog mig en bra bit over 6 manader. men da anvande jag bara natursten - det som fanns pa garden.

jag anvande ingen maskin, alltsa all sten fraktades av mig utan endast jorden kom lastbilen med -9 laster om 15ton, 5m3. Sen hade vi en gravmaskinist som spred ut jorden och jamna till marken pa 1 dag. Summa kostnad, 1kkr for lastbilen per last och 7kkr for gravmaskinisten. En midi gravare.

Tillaggas bor, att jorden var "slamjord" eller "schaktmassa" sa det var ingen bra jord som gar att odla i utan det som blivit overs fran annat jobb och som de slanger bort och jag bad dem dumpa det hos mig och jag stod for frakten. Win-win.. .

Men du gjorde bra jobb. Har du en bild over resultatet?

• Terräng med avskalad jord, gräs, stenmur, träd, grå himmel, troligen i skogsmiljö eller på landet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.