Jag är ganska övertygad att det är svenska småtjuvar som stjäl kopparstuprör, postlådor o annat smått.Stefflo skrev:
De inresta tjuvapacken från öst fattar nog till o med de att de riskerar mer på att sno småskit än vad den svenska missbrukartjuven gör.
De från öst snor mer katalysatorer, airbags, lyktor mm. Om de inte ägnar sig åt villainbrott eller människohandel.
Vilken liga pratar vi om? Maskeradligan, Björnligan, Naserligan?Stefflo skrev:
Vilket parti är det som vill ha bort Kopparligan? Bra att veta tills nästa val.
Medlem
· Halland
· 4 108 inlägg
Stefflo talar ju om att 87% röstade för kopparstölder så då är det väl ett 13%-parti som avses. Kanske kan det vara Sölvesborgarna.Krille-72 skrev:
Men det skulle också kunna vara en koalition mellan V och C som avses eftersom de tillsammans är ungefär lika stora.
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Är det olagligt? Samma sak som en köp-annons på blocket för trädgårdsmöbler.H HSP skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Jag sa ju: en skröna. Lika trovärdig som alla andra anekdoter här.Unikt namn skrev:
Jag vill inte förneka att det finns stöldligor men vad är olagligt i att folk, även från andra länder, åker runt och frågar om dom får köpa skrot?
Nej det är inte olagligt att köpa saker av en verkstad.T Thomas_Blekinge skrev:
Dock är det moraliskt fel att sälja giftiga batterier till öststatare som plockar det värdefulla och häller ut allt på marken.
Dock är det jävligt smidigt med de skrothandlarna för många, de erbjuder en summa och sen slipper du ju själv ta hand om det.
Medlem
· Blekinge
· 10 507 inlägg
Jag misstänkte direkt Steffos partitillhörighet.A Anders_Nilsson skrev:
Själv kommer jag rösta på följande nästa gång:
Satanistiskt Initiativ
”Avskaffa. Utplåna. Förtär.”Satanistiskt Initiativ (S!) är den raka motpolen till Enhet. Detta undergångsvänliga parti samlar nära 45 000 följare på Facebook. Satanistiskt Initativ vill bland annat bränna ner alla valstugor och släppa napalm över Stureplan. I riksdagsvalet 2014 fick partiet, som tilltalar många hårdrockare, drygt 100 röster. Partiet är inte registrerat hos Valmyndigheten.
Slogan: ”Våga vägra mänskligt liv”
Satanistiskt Initiativ
”Avskaffa. Utplåna. Förtär.”Satanistiskt Initiativ (S!) är den raka motpolen till Enhet. Detta undergångsvänliga parti samlar nära 45 000 följare på Facebook. Satanistiskt Initativ vill bland annat bränna ner alla valstugor och släppa napalm över Stureplan. I riksdagsvalet 2014 fick partiet, som tilltalar många hårdrockare, drygt 100 röster. Partiet är inte registrerat hos Valmyndigheten.
Slogan: ”Våga vägra mänskligt liv”
Y yalazy skrev:Skulle ut o hämta posten, men poslådan var väck. Såg också att stupröret på garaget var bortslitet med skador på panelen som följd. En skruvmejsel låg kvar på marken. Kanske fick de bråttom. Gemensamt för både postlåda och stuprör var av de var av koppar, som många andra detaljer på vårt 50-talshus.
Surt och jobbigt :/
In på tomten verkar de inte ha vågat gå pga vakthundsskylten, men det finns kopparplåt även på garageportar och tak, så vem vet om de kommer förbi en annan natt. De verkar inte ha dragit sig för att det är full insyn från många grannhus.
Det jag undrar är vilka som gör sånt här? Var kan de sälja stöldgodset till såna priser att det är lönt att köra runt och stjäla stuprör?[bild]
Jag har jobbat mycket mot kopparstölder och i den här skalan gissar jag på att det är lokala missbrukare som varit framme.Y yalazy skrev:Skulle ut o hämta posten, men poslådan var väck. Såg också att stupröret på garaget var bortslitet med skador på panelen som följd. En skruvmejsel låg kvar på marken. Kanske fick de bråttom. Gemensamt för både postlåda och stuprör var av de var av koppar, som många andra detaljer på vårt 50-talshus.
Surt och jobbigt :/
In på tomten verkar de inte ha vågat gå pga vakthundsskylten, men det finns kopparplåt även på garageportar och tak, så vem vet om de kommer förbi en annan natt. De verkar inte ha dragit sig för att det är full insyn från många grannhus.
Det jag undrar är vilka som gör sånt här? Var kan de sälja stöldgodset till såna priser att det är lönt att köra runt och stjäla stuprör?[bild]
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
Skitsnack det är utländska ligor som slår till på alla ställen de spanat in. Kyrktaket mitt emot äldreboendet jag jobbade på blev utsatt en natt. Läggning för grejjerna har de redan innan de börjat riva.Rickard.ag skrev:
Mvh
Lollo
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
Vilken heder? De är som en skock vargar i en fårhage. Inte mycket heder där heller. Det är inga förstagångstjuvar som gör dessa fräcka stölder. Vår poliskår och våra straff skrattar de bara åt. Lite semester....Y yalazy skrev:
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg