Hej!

Föregående ägare har skruvat fast dessa träbitar under ett par köksskåp.

Hur kritiska är dessa att ha för bäringen av skåpen, mån tro? Jag ser 4 skruvar i respektive skåpsvägg.

De är inte jättesnygga. Har någon här på forumet liknande lösning fast snyggare? Jag funderar på att byta ut dem till någon finare typ av konsol, eller en träbit som sträcker sig längs med hela skåpet. Eventuellt en tunnare metallplatta som jag målar över.


Tack på förhand. ☺️
 
  • Träbit fastskruvad under köksskåp som stöd, vit vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skruvade träbitar som stöd under vita köksskåp ovanför en kyl, fråga om deras funktion och estetik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbitar skruvade under köksskåp som stöd, med synliga skruvar på en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O oppelainen skrev:
Hur kritiska är dessa att ha för bäringen av skåpen, mån tro? Jag ser 4 skruvar i respektive skåpsvägg.
inte alls de träbitarna har troligen varit till för att dölja utrymmet mellan kyl o skåp
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hur menar du dölja utrymmet? Kylskåpet som står där idag finns med på bilden, och där döljs ju inget... Hmm
 

Bästa svaret

S
Det är nog bara stödbitar till en front/ passbit. Du verkar dock inte ha någon front.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Jaså! Ja, så lär det ju vara. Då tar jag bort dem eller drar och skaffar en ny front. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.