Finns det lämplig konsol för övergång PEM till koppar/PEX/whatever som kan skruvas fast i vägg för inkommande vatten? Gäller inkommande vatten i garage och någon vattenmätare med åtföljande konsol är inte aktuellt. Även om sådan v-mätarkonsol skulle kunna användas gillar jag inte att passbiten (istället för v-mätaren) är i plast och dessa kostar dessutom hutlöst med pengar. Borde finnas något enklare?
 
Krilleman
Va? Du vill ha en konsol för vattenmätning men inte en standrard-variant???

Utförligare beskrivning erfordras!

Och om det bara är passbiten du är missnöjd med så går den att byta till två klämringskopplingar med passande rörgänga och en kopparbit mellan...

Men att stjäla vatten är förbjudet!
 
behöver du nån konsoll då? Kan du inte bara skarva från pem till det du ska gå vidare men genom att använda passande mellankoppling, ev kompletterad med en ventil och sedan gå vidare dit du ska?
 
Njaa inte stjäla vatten direkt. I Bodens kommun har vi fast avgift för vatten dvs ingen vattenmätare, sen är detta en avstickare till garaget vilket hursomhelts inte krävt en vattenmätare. Jag tänkte snarare på något färdigt för att mekaniskt få fast inkommande PEM med någon slags avstängningsventil i väggen. Men antar att jag bara kör en PEM-CU övergång och klamrar fast slangen i väggen innan övergången
 
Javisst, behöver inte vara mer krångligt än så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.