Hej.

Jag och grannen har planer på att bredda våra garageuppfarter.
För grannens del är det ett kabelslåp för fasta telefonen som kommer hamna i konflikt vid ev breddning.
Antagligen är det inte ens i bruk längre.

Efter googlat lite så ser man att telia/skanova prioriterat att ta ner stolpar, men kommer man även ta bort kabelskåpen, eller är det något man får bekosta själv?

R Rappen88 skrev:
Hej.

Jag och grannen har planer på att bredda våra garageuppfarter.
För grannens del är det ett kabelslåp för fasta telefonen som kommer hamna i konflikt vid ev breddning.
Antagligen är det inte ens i bruk längre.

Efter googlat lite så ser man att telia/skanova prioriterat att ta ner stolpar, men kommer man även ta bort kabelskåpen, eller är det något man får bekosta själv?
Den ende som vet när de försvinner är väl ägaren. Bara att kontakta och fråga antar jag.

Hubble teleskopet beräknas försvinna i slutet av 2030-talet...😁

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Fick svaret att de får stå kvar så länge. Även den nedplöjda telekabeln i min hage som enligt ursättaren ligger max 40 cm ned.
Blir kul när det ska sås om.

J
john68 john68 skrev:
Fick svaret att de får stå kvar så länge. Även den nedplöjda telekabeln i min hage som enligt ursättaren ligger max 40 cm ned.
Blir kul när det ska sås om.
Fick svaret när våra togs ned att de tar område för område vilket väl är logiskt, efter att nätet släckts ner.

Är det nedsläckt kan man ju sedan råka backa på det.

• Haha
AndersS
  • Laddar…
Vissa av de mindre teleskåpen blir ju kvar då man använde dessa att dra fiber igenom då rören ut till husen gick dit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.