En fråga som jag funderat över. Om vi rengör badrummet så kommer det oftast vatten bakom toaletten. Som ni ser på bilden så finns det en lucka bakom toaletten. Om vi utgår ifrån att badrummet är korrekt byggt enligt konstens alla regler, vad händer då med fukten som tränger sig in där bakom luckan? Är det någon fara för fukt m.m?
Om allt är rätt och riktigt ska det inte bli några direkta problem. Det jag tänker eventuellt kan hända är om det är mycket smuts/damm under toastolen och det blir blött där är att det kan bli mikrobiell påväxt om det inte hinner torka fort nog.
Sen är ju frågan hur ni städare badrummet, med duschslangen eller högtrycken eller annan metod? Det är kanske större risk att ni spolar vatten någonstans där det inte är helt tätt än att det blir problem under toastolen (som vi då utgår från har ett korrekt anslutet tätskikt mot avloppsröret).
Sen är ju frågan hur ni städare badrummet, med duschslangen eller högtrycken eller annan metod? Det är kanske större risk att ni spolar vatten någonstans där det inte är helt tätt än att det blir problem under toastolen (som vi då utgår från har ett korrekt anslutet tätskikt mot avloppsröret).
Det är ingen fara så länge ni inte spolar dagligen.
Vi kör med duschslangen kanske 1 gång varannan vecka. Jag hoppas vattnet hinner torka mellan gångerna!Centano skrev:Om allt är rätt och riktigt ska det inte bli några direkta problem. Det jag tänker eventuellt kan hända är om det är mycket smuts/damm under toastolen och det blir blött där är att det kan bli mikrobiell påväxt om det inte hinner torka fort nog.
Liknande trådar
-
Varför kommer det varmt vatten istället för kallt?
Vatten & Avlopp -
Faluröd. Måla när det är fuktigt eller kommer att regna?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad händer om det kommer in fukt bakom diffspärren...
Byggmaterial & Byggteknik -
Fukt i hörnen, men vart kommer det ifrån?
Grund & Markarbeten -
Köpt bostadsrätt vad händer om det finns fuktskada el. uppkommer en?
Juridik