Snailman
Det blir kanske så att jag blir tvungen att köpa mer än en tomt, är i olika kommuner och alla har inte krav på att man ska bosätta sig där sen...

Jag har alltså rangordnat dem, men det är ju inte säkert det blir samtidigt man får erbjudande, och då kanske jag måste ta en längre ner på listan, bara för att inte bli helt utan.

Nu har jag väl mer eller mindre tänkt att bygga mer än ett hus så småningom, man har ju 5 år på sig från bygglovet...

Om det nu blir så att en tomt blir stående några år (medan jag bygger ett annat), hur hindrar man att den blir nån sorts dumpningsplats för grannarna som bygger i närheten, det kan ju tyvärr bli en 20 mil dit i värsta fall så man kan ju inte kolla läget så ofta... en webkamera vore ju bra ;-) eller såna där 'fotanglar' i betong man har som vågbrytare eller nått... Man kanske kan muta en granne att rapportera eller nått, Hur har ni gjort?

Har sett skräckexempel här i stan där det dumpats stora stenblock och stubbar från jätteträd, nu är den tomten inte såld ännu (undrar varför) ;-)
 
Jag tror nog att det säkraste är att prata med grannarna som du säger och be dom ha lite koll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.