Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Skrutten18 och 54 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
Jag hakar på: _Varför?_
 
  • Gilla
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Varför inte? Jag hade nog iofs väntat lite längre men jag hade inte haft problem om någon granne vill klippa 0800.
 
  • Gilla
Nilsanders och 52 till
  • Laddar…
O
anders07 anders07 skrev:
Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
Utomordentligt dumt gjort! Gräset är ju fortfarande fuktigt då och klippningen brukar inte bli något bra. Sen är frågan om man borde klippa nu när det är så torrt ute med lite regn och allt.

Vi får hoppas han klippte högt och att han har samlare!
 
  • Gilla
  • Haha
burger och 19 till
  • Laddar…
MaxHugo
davveno1 davveno1 skrev:
Varför inte? Jag hade nog iofs väntat lite längre men jag hade inte haft problem om någon granne vill klippa 0800.
Många gräsklippare låter ju en hel del. När det är helg och speciellt efter midsommar, så kanske man vill sova lite längre. Många har ju fönsterna halvöppna på sommaren pga värmen.

Skulle någon köra med elektriskgräsklippare, så kanske jag inte häller hade brytt mig.
 
  • Gilla
  • Haha
Pelle K och 7 till
  • Laddar…
Sen är ju dom flesta lediga just helger och då måste man passa på att klippa gräs osv för att livet ska fungera med barnträningar, matinköp, födelsedagsfester osv...för mig är det helt Ok om grannen klipper kl08.00🙂
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Styrman_jansson och 36 till
  • Laddar…
Därför att dom är lågbegåvade.

Det är dock troligen den minst allvarliga konsekvensen av den ursprungliga befolkningens intelligens.

Jag vaknade klockan 06.00 idag midsommardagen som vanligt även om det blev ”lite sent” igår.

Man måste inte vara ett superego bara för att man är svensk. Därför anser jag att det går att få ett bra liv utan att trycka ner andra.
 
  • Gilla
Erik_91 och 12 till
  • Laddar…
Omtänksamt att vänta så länge.

Just nu är markfukten inget bekymmer så kl 8 är väl perfekt att klippa innan det blir för varmt.

Finns väl bara nå lata tonåringar som fortfarande sover efter kl 8. Vuxna/normalbegåvade lär ju knappast sova bort de bästa lediga (för många) dagarna
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
  • Älska
Styrman_jansson och 82 till
  • Laddar…
Det kan vara så att ts har hamnat i skötatomtenområde, där många eller några individer sköter tomten på klassiskt Ove-manér.
Gräsmattan klipps tisdagar och lördagar kl 8, för det är så det ska göras.

Att diskutera med dylika personer är sällan någon idé. De som har stött på en "Ove" vet hur det är.

Rör det sig om klassiska gubbfansfasoner skulle jag överväga att ge igen. Kanske börja klippa kl 22, för det är verkligen att gå över gränsen för dessa individer.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 32 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Omtänksamt att vänta så länge.

Just nu är markfukten inget bekymmer så kl 8 är väl perfekt att klippa innan det blir för varmt.

Finns väl bara nå lata tonåringar som fortfarande sover efter kl 8. Vuxna/normalbegåvade lär ju knappast sova bort de bästa lediga (för många) dagarna
Är detta menat som en provokation?
Annars är det ett ganska obegåvat svar; folk är olika.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
Skrubbade altanen kl 07 i morse 😁 låter visserligen inget. MEN hade jag haft motorgräsklippare och inte en robot och det behövde klippas så hade jag säkerligen kört igång den vid den tiden för att slippa värmen. Har grannarna bakfylla, trist för dem, drick med måtta!
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Styrman_jansson och 62 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Skrubbade altanen kl 07 i morse 😁 låter visserligen inget. MEN hade jag haft motorgräsklippare och inte en robot och det behövde klippas så hade jag säkerligen kört igång den vid den tiden för att slippa värmen. Har grannarna bakfylla, trist för dem, drick med måtta!
Det är precis samma inställning min granne har, men han börjar klippa gräset kl 22 istället, oftast vardagskvällar. Temperaturen är bra mycket behagligare då.
 
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Därför att dom inte har den minsta inlevelseförmågan i andra människor. Det finns den kategori vars priolista är: jag, jag, jag. I bästa fall är de bara för självcentrerade och kommer inte på tanken att dt kan vara störande. I värsta fall tänker dom att det är min tomt, jag kan göra precis som jag vill.
 
  • Gilla
  • Haha
Ro88an och 27 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Skrubbade altanen kl 07 i morse 😁 låter visserligen inget. MEN hade jag haft motorgräsklippare och inte en robot och det behövde klippas så hade jag säkerligen kört igång den vid den tiden för att slippa värmen. Har grannarna bakfylla, trist för dem, drick med måtta!
"Hänsyn", vad är det...? Det finns många anledningar till att vilja sova längre, sent arbete tex.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Nu ska vi se... Man kan inte klippa kl
- 08, för det är för tidigt
- 10, för då är det fika
- 12, för då är det lunchdags
- 13, för då blir tårtan störd
- 15, för då är det fika igen
- 17, för då kommer gästerna
- 19 för då är det middag
- 20 för då ska barnen nattas.

😎
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
ilcretzzo och 129 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.