E
G ginko skrev:
Fick svar från elektriker som varit här och rotat innan.

ny kabel och nya säkringar behövs, kommer kosta drygt 4000kr efter rot.
Då får du dra en ny utanpåliggande kabel mest troligt, dras denna i lust kan man få med lite fler grupper för framtida behov men mer osynligt blir en klamrad kabel.

Alternativt om du ska häll och ugn på olika ställen.

Ska du inte ha gas får du stänga av detta, ingår det i hyran?

Kanske att du får ta gasleverantören på det.

• Gilla
ginko
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Då får du dra en ny utanpåliggande kabel mest troligt, dras denna i lust kan man få med lite fler grupper för framtida behov men mer osynligt blir en klamrad kabel.

Alternativt om du ska häll och ugn på olika ställen.

Ska du inte ha gas får du stänga av detta, ingår det i hyran?

Kanske att du får ta gasleverantören på det.
näe det ingår inte. det kostar några tusen att stänga av också. jag får ta mig en funderare på om det är värt allt ... så trist. gillar att laga mat och använder ju spisen dagligen men är inte nöjd med den.

E
G ginko skrev:
näe det ingår inte. det kostar några tusen att stänga av också. jag får ta mig en funderare på om det är värt allt ... så trist. gillar att laga mat och använder ju spisen dagligen men är inte nöjd med den.
Men jag har länkat till en ny, en av många 0å marknaden, det är ju det enda som slår induktion, dessa nya verkar ha bättre funktioner med rengöring också.

Gäller att du väljer en som passar din gas bara.

• Gilla
ginko
  • Laddar…
G ginko skrev:
G ginko skrev:
Bättre att lägga slantarna på en ny lyxig gasspis :)

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Men jag har länkat till en ny, en av många 0å marknaden, det är ju det enda som slår induktion, dessa nya verkar ha bättre funktioner med rengöring också.

Gäller att du väljer en som passar din gas bara.
hehe tack! saknar induktion så mkt. så enkelt, snabbt. men med denna kostnad får jag verkligen fundera.

oj, är det olika gaser? bor i förort till sthlm så jag har stockholmsgas el vad de heter. många gnäller på att de är dyra men jag har ingen aning vad vi betalar för gas faktiskt. det baseras på hur stor lgh är tror jag. inte förbrukning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.