Någon som byggt något av deras hus?
Vilket av dom?
Vad kostade det?
Hur fungerar det med att låna till ett nybygge?
Vad kostar driften av huset?
Är ni nöjda?
Några nackdelar?

Hoppas någon vill ta av sin tid för att berätta om huset och bygget, ja allt ni kan komma på :)

Jag får sånt sug ibland efter ett nybyggt hus och det finns flera av deras hus som jag gillar utseendemässigt.

Vi bor i ett hus som vi ägt i 5,5 år nu. Då var det ett renoveringsobjekt men nu är det helt ok dock är det mycket vi ska göra fortfarande. Fördelen med ett sådant här hus är ju att man kan leva snålt i perioder om man vill genom att bara strunta i renoveringar. Ett nybygge kommer ju att kosta mer i lånekostnader.
Men jag undrar om det kanske inte behöver bli så stor skillnad ändå med tanke på vad dyrt vårat är i uppvärmning tex.
 
Ingen som har någon kommentar att lämna??
 
KarlssonHus har ingen egen tillverkning.Fabriken såldes till Trivselhus för en tre fyra år sedan ligger nu i malpåse och ägs av ITTUR (Trivselhus tidigare ägare).
KarlssonHus ritar och säljer, produktionen sker hos legotillverkare i och försäj rätt vanligt bland hustillverkare.
Nackdelen är att kvalité och utförande kan variera.Det hus du tittar på kanske inte har samma finish som det du får levererat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.