3 750 läst · 24 svar
4k läst
24 svar
Kapcirkelsåg på skena
Jag gissar TS vill ha den utbytt rakt av från handlaren. En sk. DOA (DeadOnArrival).F FTIS skrev:
Och inte behöva vänta på reparationen.
Tack för era svar!
Jag har aldrig råkat ut för detta innan. Antar att handlaren får bestämma hur vi gör.
Så här beter sig sågen med full laddade 5.2 batterier. Samma sak med full laddat 3 ah utan blåtand.
Generellt är jag lite besviken på festools kvalite på senare år faktiskt. Min c18 som jag köpte förra året tex har den klart mer vobbel än min förhistoriska makita dragare. Nu spelar det ingen roll för hur jag använder maskinen men jag är ändå lite frågande till dagens kvalites kontroll.
Jag har aldrig råkat ut för detta innan. Antar att handlaren får bestämma hur vi gör.
Så här beter sig sågen med full laddade 5.2 batterier. Samma sak med full laddat 3 ah utan blåtand.
Generellt är jag lite besviken på festools kvalite på senare år faktiskt. Min c18 som jag köpte förra året tex har den klart mer vobbel än min förhistoriska makita dragare. Nu spelar det ingen roll för hur jag använder maskinen men jag är ändå lite frågande till dagens kvalites kontroll.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Hittade denna tråd, https://www.festoolownersgroup.com/festool-tool-problems/battery-problem/Stefan N skrev:
Växellådorna på borrskruvdragarna gick sönder på varenda en. Festool lagade och bytte utan knorr men maskinen var ju borta i två månader varje gång. Tror det var sågen som vägrade starta vid varannat kundbesök. Högst irriterande.Stefan N skrev:
Slagskruvdragaren funkade bra ibland och ibland så slog den inte.
Den elektroniska antikickback grejen i skruvdragare fick fnatt ibland och gjorde att det inte gick att skruva med... Det är väl för övrigt samma grej som reglerar momentet. Ibland så funkade inte den prylen utan maskinen fortsatte bara att skruva fast momentet var uppnått och drog maskinen ur handen.
Den trådade sänksågen fick vobblande klinga efter ett år. Det sitter ett plastlager på axeln som var helslut. (Sänksågen användes högst ett par gånger i månaden)
Jag förstår min chef som vart extremt nöjd med sina festoo grejor och som inte förstod varför så hög kvalité kan krångla så mycket. Festools kvalité är inte speciellt hög idag jämfört med för 20-30 år sedan.
Hallå!
Då har jag skickat tillbaka den trasiga festoolen. Sågen är restad och beräknas i lager om tre månader. Mitt ex gav mig dåliga vibbar och hela grejen med blåtand dom måste uppdateras gav mig frispel.
Det hela mynnade ut i att nu skickar dom en mafell kss50 istället. Känns bra Fanns dock bara utan batterier så nu måste jag beställa detta.
@nanowire metabos batterier… är det dessa jag ska ha? Det står asc istället för cas. Har dom sluntit på tangentbordet bara
https://www.ebay.de/itm/392004556922?epid=12016947310&hash=item5b454ad87a:g:AuAAAOSwVK9bIPFk
Då har jag skickat tillbaka den trasiga festoolen. Sågen är restad och beräknas i lager om tre månader. Mitt ex gav mig dåliga vibbar och hela grejen med blåtand dom måste uppdateras gav mig frispel.
Det hela mynnade ut i att nu skickar dom en mafell kss50 istället. Känns bra Fanns dock bara utan batterier så nu måste jag beställa detta.
@nanowire metabos batterier… är det dessa jag ska ha? Det står asc istället för cas. Har dom sluntit på tangentbordet bara
https://www.ebay.de/itm/392004556922?epid=12016947310&hash=item5b454ad87a:g:AuAAAOSwVK9bIPFk
Ser ut som det Metabo-set jag har till KSS60 med 2x8 Ah och snabbladdare. Min bror kör samma uppsättning han ocksåA axel_n skrev:Hallå!
[länk]
Om du köper Metabos dammsugarstartare också slipper du gräma dig över bluetooth-batterier.