Hej!
Jag är sugen på en kapcirkelsåg på skena. Funderar på Mafell KSS 50 18M bl och festool ktc 55.
Vill kunna såga reglar, trall och golvbrädor utan att asa fram en kapgersåg. Mobiliteten och batteridriften är det jag vill åt.
Är det nån som känt på båda sågarna och kan uttala sig om kvaliteten i de båda. Egentligen passar festoolen bättre in bland mina grejor men jag inbillar mig att mafell är men robust och välbyggd men jag har inte känt på någon av dem. Också önskvärt med allmäna åsikter om denna typ av såg
Jag är sugen på en kapcirkelsåg på skena. Funderar på Mafell KSS 50 18M bl och festool ktc 55.
Vill kunna såga reglar, trall och golvbrädor utan att asa fram en kapgersåg. Mobiliteten och batteridriften är det jag vill åt.
Är det nån som känt på båda sågarna och kan uttala sig om kvaliteten i de båda. Egentligen passar festoolen bättre in bland mina grejor men jag inbillar mig att mafell är men robust och välbyggd men jag har inte känt på någon av dem. Också önskvärt med allmäna åsikter om denna typ av såg
Menar du inte Festool HKC?A axel_n skrev:Hej!
Oavsett vilken du väljer bör du bli nöjd, har du några skenor idag? Har du något batterisystem?
Redigerat:
Tror du blir nöjd med vilken som även om jag själv föredrar originalet Det viktigaste är kanske vilka skenor och batterier du vill ha, Mafell använder batteriplattformen CAS som Metabo håller i vilket gör att en slipper köpa Mafells dyra batterier. Skenorna den går på, förutom den speciella kapskenan, är Mafell/Bosch. För mig var det ett lätt val då jag redan hade ett gäng sådana skenor. Till min KSS 60 har jag två Metabo högeffektsbatterier på 8 Ah (med snabbladdare i systainer för 2800 kr på amazon.de), tror utan att veta att det är bättre deal än Festools batterier. Har byggt ett halvt litet däck och första batteriet visar fortfarande 4 av 4 lampor på indikatorn(!).A axel_n skrev:Hej!
Edit: Batterier och laddare passar även i originallådan till sågen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Om du har en festool sänksåg så passar ju HKC på samma skena, kör HKC med fs skena på skivor o fsn på virke. Använder bara sänksågen vid fina snitt.A axel_n skrev:
Och idag dök den upp.
Men den fungerar inte.
Går i gång och stannar efter mindre än en sekund. Blåtand lampan blinkar till i samband med detta.
Känner lite dum men ni dom har en sån här såg. Är det nått jag missar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men den fungerar inte.
Går i gång och stannar efter mindre än en sekund. Blåtand lampan blinkar till i samband med detta.
Känner lite dum men ni dom har en sån här såg. Är det nått jag missar?
Detta måste vara ngt känt fel, vad säger google?
Enda gången jag haft krångel med en Festool var med Etc 150 ec som spontant stängde av sig ibland och det var jag långt ifrån den enda som haft problem med.
Enda gången jag haft krångel med en Festool var med Etc 150 ec som spontant stängde av sig ibland och det var jag långt ifrån den enda som haft problem med.