F
Skulle rengöra, vad jag tror är en inomhussiren för larm. När jag tar bort höljet så ser den ut att gå på telekabeln. Dessa är fimpade sedan längre. Kollar jag min larmdosa, powermaster 10, så har jag ingen siren där. Själva dosan har ju egen.

Så min fråga är..borde vara lugnt att ta bort den?! Kabeln kommer bara ut från väggen så förslagsvis får jag borra ett hål och sätta en rotdosa med lock ifall man nån gång vill sätta nåt annat.

Vit inomhussiren monterad på en beige vägg, med cirkulärt lufthålsmönster på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en inomhussiren, vit rektangulär enhet med etikett "Teletec Connect SD-110W" och E-nummer 53 742 62 synlig inuti höljet.
Skapa konto

Öppen larmenhet monterad på väggen med exponerade kretsar och kablar, del av diskussion om avlägsnande av oanvänd inomhussiren.
Skapa konto

Edit

Ööh jag skruvade loss, drog lätt och hela skiten gled ut, kabeln var redan klippt...

• Inomhusvägg med borttagen siren; telekabel synlig ut från väggen.
    Skapa konto
Ja det är bara att plocka bort. Kabeltypen används både för tele och larm.

En kommentar, det är en fördel ur sabotagesynpunkt att ha en separat siren för larmsystemet och inte förlita sig på den i centralen inbyggda.

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
E etompau skrev:
Ja det är bara att plocka bort. Kabeltypen används både för tele och larm.

En kommentar, det är en fördel ur sabotagesynpunkt att ha en separat siren för larmsystemet och inte förlita sig på den i centralen inbyggda.
Ja, då får det bli en som passar och går på batteri istället.😆

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.